کد خبر:19567
پ
فاقد تصویر شاخص

امضای قرارداد همکاری با مؤسسه علمی انتشاراتی بریل

قرارداد همکاری بین مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب و مؤسسه علمی انتشاراتی بریل،یکی از بزرگترین ناشران علمی و دانشگاهی اروپایی، امضاء شد.

قرارداد همکاری با مؤسسه علمی انتشاراتی بریل امضاء شد

میراث مکتوب- به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، عصر دیروز، جمعه 5 آبان 1396، قرارداد همکاری مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب و مؤسسه علمی انتشاراتی بریل، یکی از بزرگترین ناشران علمی و دانشگاهی اروپایی امضاء شد. انتشارات بریل واقع در شهر لایدن هلند، در سال ۱۶۸۳ تأسیس شده و کتاب‌های نفیس و ارزشمندی را در زمینه‌های علوم انسانی، تاریخ و ادیان منتشر کرده است.

امضای این قرارداد و توافقات دیگر انجام شده که به زودی منجر به عقد قرارداد خواهد شد از بزرگترین موفقیت ها و دستاوردهای میراث مکتوب پس از ۲۴سال فعالیت است. این جلسه با حضور دکتر یود الیچ مدیر انتشارات بریل، دکتر اکبر ایرانی مدیرعامل مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب، دکتر سید جلال حسینی بدخشانی پژوهشگر متون و عضو مؤسسۀ مطالعات اسماعیلیۀ لندن، محمد باهر مدیر تولید مؤسسه و زینب پیری مدیر روابط عمومی و امور بین الملل مؤسسه برگزار شد.

قرارداد مذکور که به امضای دکتر الیچ و دکتر ایرانی رسید، اجازۀ فروش اینترنتی آثار میراث مکتوب (217 عنوان کتاب) را به مدت ۵ سال به انتشارات بریل می دهد که با توافق طرفین قابل تمدید است. سهولت دسترسی به منابع میراث مکتوب در جهان از سودمندترین نتایج این قرارداد است. از این پس کتابخانه های سراسر دنیا و پژوهشگران خارج از کشور نیز می توانند به سادگی به آثار مؤسسه دسترسی پیدا کنند. این بزرگترین اقدام پس از انقلاب برای معرفی آثار ارزشمند منتشر شده در ایران در حوزه تمدن اسلام و ایران است.

همچنین در نشست برگزار شده با دکتر یود الیچ در روز چهارشنبه 3 آبان نیز گفتگوهایی برای همکاری های بیشتر صورت گرفت و طرفین برای چاپ مشترک متون پیشنهادی مؤسسه به صورت حروفی یا عکسی (فاکسیمیله) با مقدمه فارسی و انگلیسی، چاپ و انتشار چند متن چاپ شده انتشارات بریل در ایران با مقدمۀ فارسی، ترجمۀ انگلیسی بخشی از جامع التواریخ خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی و چند پروژه مشترک دیگر به توافق رسیدند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612