کد خبر:42041
پ
1370551

اعلام فراخوان سومین دوره جایزه دوسالانه «نقد زرین»

فراخوان سومین دوره جایزه دوسالانه «نقد زرین» از سوی انجمن علمی نقد ادبی ایران منتشر شد.

میراث مکتوب- انجمن علمی نقد ادبی ایران با همکاری و حمایت شماری از انجمن‌‏های علمی مردم‏‌نهاد و مراکز دانشگاهی، با هدفِ حمایت و تشویق پژوهش‌های اصیل انتقادی و جریان‌ساز که با رویکرد مدرن به متون ادب فارسی و در قالب مقاله تألیف شده باشند، سومین دوره جایزه دوسالانۀ نقد زرین را در اسفند ۱۴۰۳ برگزار می‌کند.

نخستین و دومین دوره در اسفند ۱۳۹۹ و ۱۴۰۱ برگزار شد. از عموم پژوهشگران دعوت می‌شود مقالات چاپ ‏شده خود را که دارای شرایط شرکت در فرایند جایزه است، به دبیرخانه دائمی جایزه به نشانی‬ jazarrinkub@gmail.com ارسال کنند. علاقه‌‏مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبگاه رسمی انجمن به نشانی http://anjomannaghd.ir/ مراجعه نمایند.

شرایط شرکت در جایزه:

الف. چارچوب شکلی و زمانی: مقالات چاپ ‏شده در بازه زمانی سال‌‏های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲ در نشریات علمی دانشگاهی و سایر مجلات معتبر.

ب. شاخص‌های مقالات برتر:

· صورت‏‌بندی متفاوت و جدید از مباحث نظری نقد یا بازخوانی متمایز متن‏ها با هدف نظریه‌پردازی در زمینه نقد ادبی معاصر؛

· بازخوانی نظریه‌‏های نقد کلاسیک غربی و شرقی؛

· معرفی نظریه‏‌های مغفول قدیم و جدید؛

· برابرخوانی مفاهیم نقد: درون‏فرهنگی و برون‏‌فرهنگی؛

· پیشنهاد روش‌های از آنِ خود کردن نظریه‏‌ها، مفاهیم و کاربست آن‏‌ها؛

· تبیین تاریخی نقد ادبی: دگردیسی و گسست.

یادآوری مهم: مقالات برخوردار از ویژگی‌های «اصالت در یافته‌ها، دقت و انسجام، روش متقن و شفافیت در نگارش، و جامعیت در منابع و شاخصیت در نتایج» در اولویت بررسی قرار خواهند گرفت.

پ. میزان جایزه: تندیس و لوح تقدیر انجمن و جایزه نقدی به مقاله برگزیده نخست تا سوم.

ت. فرآیند داوری: دبیر جایزه، دکتر ابراهیم خدایار، عضو هیئت‌مدیره انجمن و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس؛ معاون علمی جایزه، دکتر سیدعلی قاسم‏زاده، عضو هیئت‌مدیره انجمن و استاد دانشگاه بین‌‏المللی امام خمینی (ره) قزوین و دبیر اجرایی جایزه، حسن گوهرپور، منتقد و شاعر و عضو انجمن علمی نقد ادبی ایران است. مقالات برای ارزیابی به مجموعه‌‏ای گسترده از داوران متخصص سراسر ایران در کارگروه‌‏های تخصصی تشکیل‏ شده از سوی انجمن ارسال و پس از دریافت نتایج و جمع‏‌بندی، نامزدهای دریافت جایزه در صحن هیئت‌مدیره انجمن انتخاب خواهند شد.

ث. حامیان: انجمن علمی نقد ادبی ایران برای حمایت از معرفی اندیشه انتقادی ملیِ نهفته در میراث ادب فارسی و گسترش آن به مراکز علمی همسو در ایران و جهان، از همه نهادهای علمی فرهنگی و مراکز دانشگاهی برای مشارکت در این رویداد علمی دعوت به همکاری می‏‌کند.

ج. حامیان و همکاران ویژه: دانشگاه‏‌های تربیت مدرس، لرستان و بین‌‏المللی امام خمینی (ره) قزوین

چ. مهلت ارسال مقالات: ۱۵ دی ۱۴۰۳

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612