کد خبر:15760
پ
21-2-9-113639untitled-1

ابن‌سینا و حکمت مشرقیه

سومین سخنرانی از مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ بوعلی سینا، روز چهارشنبه ۲۹ بهمن، توسط قاسم پورحسن با موضوع «ابن‌سینا و حکمت مشرقیه» ارائه می‌شود.

میراث مکتوب- تلقی مشائی بودن فارابی و ابن‌سینا ریشه در عدم فهم و التفات به اندیشه‌های بنیادین فیلسوفان اسلامی دارد. ابن‌سینا هم خود را آغازگر حکمت مشرقی می‌داند و در آثار مهم خود مانند الانصاف و المباحثات به تفاوت این حکمت با سنت یونانی اشاره کرده و از برتری فلسفۀ مشرقیان می‌گوید. ابن‌سینا همچون فارابی گسست بنیادین از یونان داشته و درصدد طرحی بدیع در حکمت است. او پایه‌ها، عناصر و مؤلفه‌های اساسی آن را فراهم ساخته و در منطق‌ المشرقیین تصریح دارد که از جوانی و ابتدای التفات به حکمت، در جست‌وجوی فلسفۀ مشرقی بوده است.

سومین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی دربارۀ بوعلی سینا در روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۱۱ صبح، با سخنرانی دکتر قاسم پورحسن به «ابن‌سینا و حکمت مشرقیه» اختصاص دارد که به صورت مجازی پخش خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند این درسگفتار را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی ketabofarhang و تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc پیگیری کنند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612