کد خبر:14102
پ
WhatsApp20Image202020-02-1720at2023.59.44

آیین نکوداشت استاد مهدی محقق برگزار می‌شود

آیین نکوداشت استاد دکتر مهدی محقق، فیلسوف و استاد بازنشسته دانشگاه تهران، با عنوان «تماشای خورشید» برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- آیین نکوداشت به مناسبت هفت دهه خدمات گسترده علمی و فرهنگی استاد محقق از سوی کمیسیون ملی یونسکو در ایران ‌و با همکاری دانشگاه تهران و برخی نهادهای علمی و فرهنگی در دانشگاه تهران برپا می‌شود.

آیین تکریم استاد مهدی محقق روز یکشنبه چهارم اسفندماه سال‌جاری از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار فرد‌وسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و حضور در آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

 

مهدی محقق نویسنده، علامه، ادیب، فقیه، مجتهد، نسخه‌پژوه و پژوهشگر تاریخ پزشکی اسلامی، مصحح و شارح کتب ادبی و فلسفی و فقهی است.

وی بنیان‌گذار دائرة المعارف تشیع و عضو سابق هیئت امنای بنیاد دائرة المعارف اسلامی و رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و مدیر مؤسسهٔ مطالعات اسلامی دانشگاه تهران ـ دانشگاه مک‌گیل بوده و عضو پیوستهٔ فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

محقق دارای تألیفات و ترجمه و تصحیح و مجموعهٔ مقالات بسیاری است که بارها تجدید چاپ شده و در مجلات معتبر خارجی منتشر شده است.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612