کد خبر:12412
پ
10_0

آمادگی کتابخانۀ ملی ایران برای همکاری با ایتالیا در زمینۀ منابع دیجیتالی نسخ خطی

همکاری‌ در زمینه تبادل منابع و آموزش آموزشی میان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و کتابخانه پالرمو ایتالیا آغاز می‌شود.

میراث مکتوب – مایورو کونچاتوری، سفیر ایتالیا در تهران و آلبرتو ملانی، رییس بنیاد مذهبی بولونیا روز سه شنبه، 27 آبان‌ماه از سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی  ایران دیدار کرد و پس از آن با اشرف بروجردی، رییس این سازمان به گفتگو پرداخت.

در این دیدار دو طرف بر همکاری‌ در زمینه تبادل منابع آموزشی و آموزش تاکید کردند.

به گفتۀ روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانۀ ملی ايران، اشرف بروجردی در این نشست ضمن ابراز امیدواری برای تعامل بیشتر بین کتابخانه ‌های ایران و ایتالیا، اظهار داشت: موضوع تخصصی­ کردن کتابخانه­‌ها ایده جالبی است که برخی کشورها می ­توانند آن را از ایتالیا الگو بگیرند.

در این دیدار همچنین رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی درخواست کرد تا تفاهم نامه ای که پیرو مذاکرات سال ۱۹۹۳ در سال ۱۹۹۶ میلادی بین کتابخانۀ ملی و نمایندگان کتابخانه‌های ایتالیا به امضا رسید اجرایی شود.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین در این دیدار افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، می تواند در زمینۀ منابع دیجیتالی نسخ خطی و تبادل کتاب‌هایی در حوزۀ دین پژوهی و اسلام شناسی با کتابخانۀ پالرمو همکاری داشته باشد.

از سوی دیگر در این نشست آلبرتو ملانی، رییس بنیاد مذهبی بولونیا گفت: در ایتالیا کتابخانه‌های دانشگاهی و تخصصی بسیاری وجود دارد و در حال حاضر قصد بازگشایی یک کتابخانه تخصصی در پالرمو را داریم که طبق برنامه این کتابخانه فقط به تاریخ و مذاهب اسلامی خواهد پرداخت.

ملانی ادامه داد: در راستای تهیۀ منابع برای این کتابخانه به کشورهای مختلف سفر کرده و بدون تمایز کتاب‌های اسلامی از مذاهب مختلف را به زبان اصلی جمع آوری می کنیم تا از این طریق محققان بتوانند بر روی این منابع تحقیق و پژوهش کنند.

او ضمن تمجید از منابع و امکانات سازمان اسناد و کتابخانۀ ملی ایران درخواست کرد تا در زمینه تبادل کتاب‌هایی با موضوع اسلام و مسیحیت، منابع دیجیتال و آموزش‌هایی برای کتابداران همکاری بین دو مجموعه صورت گیرد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612