کد خبر:2543
پ
فاقد تصویر شاخص

آشنایی با مرکز جمعه الماجد للثقافه و التراث

یکی از فعالیتهای اصلی این مرکز تهیه تصویر از نسخه های خطی سراسر دنیا و تهیه بانک اطلاعاتی از این نسخه ها و ارائه خدمات به محققین است. از جمله منشورات این مرکز مجله آفاق الثقافه والتراث است که تمامی شماره های آن در پایگاه اینترنتی این مرکز قابل دریافت است.

میراث مکتوب- مرکز فرهنگی جمعه الماجد در سال ۱۴۱۱ هـ ق. / ۱۹۹۱ م. با هدف جمع آوری و نگهداری میراث انسانی، راه اندازی کتابخانه در زمینه علوم مختلف، همکاری و تبادل نظر با مراکز فرهنگی داخل و خارج، انتشار آثار علمی و انجام پژوهشهایی در زمینه فرهنگ انسانی در امارات متحده عربی تأسیس شد.
یکی از فعالیتهای اصلی این مرکز تهیه تصویر از نسخه های خطی سراسر دنیا و تهیه بانک اطلاعاتی از این نسخه ها و ارائه خدمات به محققین است. از جمله منشورات این مرکز مجله آفاق الثقافه والتراث است که از سال ۱۹۹۳م. تاکنون ۷۹ شماره از آن منتشر شده است. این مجله با همکاری شماری از نویسندگان عرب زبان، مقالاتی را به زبان عربی درباره میراث مکتوب، نسخه‌های خطی و آثار و متون کهن منتشر می کند. تمامی شماره های این مجله در پایگاه اینترنتی این مرکز به نشانی www.almajidcenter.org قابل دریافت است.افزون بر این مجله خبرنامه‌ای هم با عنوان اخبار المرکز از سوی این مرکز منتشر می شود که تمامی ۵۳ شماره آن نیز در پایگاه جمعه الماجد قابل دریافت است.
افزون بر این مجلات، شماری از کتابهای چاپی و نسخه های خطی نیز در این پایگاه قابل دریافت است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612