کد خبر:15758
پ
12-2_2

پیام‌های محمدعلی موحد و شفیعی کدکنی برای صدسالگی سمیعی گیلانی

محمدرضا شفیعی‌کدکنی و محمدعلی موحد در پیام‌هایی صدمین سالگرد تولد احمد سمیعی‌گیلانی را تبریک گفتند.

میراث مکتوب- محمدرضا شفیعی‌کدکنی و محمدعلی موحد در پیام‌هایی صدمین سالگرد تولد احمد سمیعی‌گیلانی را تبریک گفتند.

 

 

متن پیام محمدعلی موحد، نویسنده و مولاناشناس، بدین شرح است: «خجسته باد صدویکمین نوروز استاد سمیعی گیلانی

عمر دراز اگر در چنبر ضعف و فتور بیفتد و به خستگی و ملال بینجامد چندان کرا نکند؛ نعوذبالله اگر مرضی صعب نیز بر آن مزید گردد. شکر خدا که استاد عزیز ما، احمد سمیعی، بزرگسالی را با سلامت احوال توأم دارد، که تا باد چنین بادا!

استاد عزیز

تبریک می‌گویم برای آن متانت بسیار که از دست ندادی و آن فطانت سرشار که هنوز از آن برخورداری. خدا را شاکر باش که چنین نعمتی کم کسی را میسر گردد. از دور دستت را می‌بوسم و به پیشواز صدویکمین نوروز عمر شریفت خجسته‌باد می‌فرستم.

شاد زیی و سرافراز باشی!

محمدعلی موحد»

 

متن پیام محمدرضا شفیعی‌کدکنی، شاعر، پژوهشگر و استاد ادبیات، نیز به شرح زیر است:

«در این ایام، استاد فرزانه ما، احمد سمیعی گیلانی یکصدساله شد. قرن ما از حضور فعالِ او روشنایی‌های بسیاری یافت. اگر بیست سال دوران دبستان و دبیرستان او را از این صد سال کم کنیم هشتاد سال از این صد سال شب و روز در راه بهروزی اجتماعی مردمِ ایران و در راه تعالی فرهنگِ ملی ما سپری شده است.

این‌چنین سعادتی نصیب کمتر کسی از مردم روزگارِ ما بوده است. برای او، در قرن دوم زندگی‌اش، دیرسال‌ها سلامت و نشاطِ کارِ علمی آرزو دارم و یقین دارم که او، با همان دقت و نشاطِ قرنِ نخستینِ عمرش، سال‌ها و سال‌ها به فرهنگِ ایران‌زمین و زبان فارسی خدمت‌های بزرگ دیگری خواهد کرد.

دیر زیاد آن بزرگوار خداوند

محمدرضا شفیعی کدکنی

بهمن ماه ۱۳۹۹»

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612