کد خبر:3457
پ
hermontik

نگاهى به کتابِ هرمنوتیک و نمادپردازى در غزلیّات شمش

مولوی دارای جامعیّت فرهنگ و اندیشه است و این جامعیّت آنچنان گسترده و ژرف است که او را شاعر دوران‌ها و قرن‌ها ساخته است، به خصوص شاعر عصر حاضر به‌شمار می‌رود.

میراث مکتوب – مولوی دارای جامعیّت فرهنگ و اندیشه است و این جامعیّت آنچنان گسترده و ژرف است که او را شاعر دوران‌ها و قرن‌ها ساخته است، به خصوص شاعر عصر حاضر به‌شمار می‌رود، عصر نابه‌سامانی‌های روحی و روانی، عصری که بیش از هر دوره‌ای انسانها از خلأهای روحی و روانی رنج می‌برند و انسان با همۀ پیشرفت‌های مادّی و صنعتی، سخت از آرامش روحی فاصله گرفته است. عصر بی‌قراری‌ها و آشفتگی‌ها و شگفتا که در این عصر پریشانی، انسانِ گم شده در نابه‌سامانی‌های روحی و روانی، اندک آرامش درونی خود را در سروده‌های مولانا می‌جوید و می‌یابد و شاید همین مسئله است که مولوی را در عصر ما، در شرق و در غرب، شاعر همگان معرفی می‌کند.

متن کامل مقاله «نگاهى به کتابِ هرمنوتیک و نمادپردازى در غزلیّات شمش» نوشته دکتر عبدالله نصرتی را در فایل پایین مطالعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612