کد خبر:1976
پ
rahtoshe-s-2

نمایش آثار برگزیده مرکز پژوهشی میراث مکتوب در «ره توشه»

گزارش فعالیت‌ها، نشست‌ها، نشریات و آثار برگزیدۀ مرکز پژوهشی میراث مکتوب که شامل جوایز و تقدیرهای این مرکز از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۱ می‌شود، در نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «ره توشه» به نمایش گذاشته شد.

میراث مکتوب – گزارش فعالیت‌ها، نشست‌ها، نشریات و آثار برگزیدۀ مرکز پژوهشی میراث مکتوب که شامل جوایز و تقدیرهای این مرکز از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۱ می‌شود، در نمایشگاه عملکرد و دستاوردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان «ره توشه» به نمایش گذاشته شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهشی میراث مکتوب در این نمایشگاه کتاب هایی چون کتابشناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره، شرح التلویحات، تحفه العراقین، کاغذ در زندگی و فرهنگ ایرانی، مفاتیح الاسرار، نسخه شناخت، دیوان قائمیات، محک خسروی، دیوان منجیک که در جشنواره هایی مانند کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب فصل، حامیان نسخ خطی، جشنوارۀ فارابی، جشنوارۀ ادبی پروین اعتصامی و جشنواره شعر فجر حائز عناوین برگزیده و شایستۀ تقدیر شده اند به نمایش گذاشته شده است.
در این نمایشگاه همچنین مجلات مرکز پژوهشی میراث مکتوب که شامل دوماهنامۀ تخصصی گزارش میراث و فصلنامه آینۀ میراثمی شود در بخشی مستقل برای مخاطبان «ره توشه» معرفی شده است.
دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گشایش نمایشگاه «ره توشه» که صبح امروز ۲۷ فرودین در تالار وحدت فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: این نمایشگاه به این منظور برپا شده است تا گزارشی اجمالی از حضور فعال نویسندگان، شاعران و هنرمندان در دولت دهم ارایه و مشخص شود که چه گام‌ هایی برداشته شده و این اقدامات چه ره‌توشه‌ای برای آیندگان خواهد بود.
وزیر ارشاد با بیان اینکه در کمتر بخشی شاهد رکود و ایستایی بودیم، اظهار کرد: در این نمایشگاه نمی‌توان حجم همه اقداماتی را که هنرمندان در این عرصه انجام دادند، نشان داد.
در این نمایشگاه غرفه‌هایی از یادمان شهدا، تمام معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و غرفه های دیگری حضور داشتند و وزیر ارشاد در پایان سخنرانی از این غرفه ها بازدید کرد.
در این مراسم گزیده‌ای از سخنان رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به صورت کلیپ پخش شد و قطعه‌ای از تئاتر «میاندار باران» که هر شب ساعت ۲۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود، اجرا شد.
این نمایشگاه با هدف اطلاع رسانی از مجموعه فعالیت، دستاورد و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف و مقایسه آن با سال ها و دوره های گذشته برپا شده است.
نمایشگاه «ره توشه» تا چهارم اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران برپا است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612