کد خبر:7523
پ
namefarhangestan_0

نامۀ فرهنگستان ـ شمارۀ 54

پنجاه ‌و چهارمین شمارۀ فصلنامۀ نامۀ فرهنگستان منتشر شد.

میراث مکتوب – پنجاه ‌و چهارمین شمارۀ فصلنامۀ نامۀ فرهنگستان منتشر شد. این شماره از نامۀ فرهنگستان، همانند شماره‌هاى پیشین، شامل بخش‌هاى گوناگون، از جمله سرمقاله، مقاله، نقد و بررسى، تحقیقات ایران‌شناسى، گلچینى از دیرینه‌ها، فرهنگستان، تازه‌هاى نشر و اخبار است.

 

در بخش مقالۀ این شماره عناوین زیر دیده مى‌شود: «کارکرد دوزبانگی، بازتاب آن در واقع‌گرایی، نقل گویش‌ها، و ثبت تاریخ»، کتایون شهپرراد ـ آذین حسین‌زاده؛ «خاصیت زر (یک مضمون در دو تمثیل)»، حامد خاتمی‌پور؛ «ردیف در شعر فارسی»، عبدالرضا مدرس‌زاده؛ «بازخوانی داستان برزویۀ پزشک»، شکوفه تقی؛ «گویندۀ داستان تاریخی تاجیکان»، خدایی شریف؛ «پل فرهنگی هامر با ترجمۀ تاریخ وصّاف»، نادر حقانی ـ پروانه سهرابی‌زاده؛ «گسترش معناییِ «برای» در معنی «مالِ»»، فرهاد قربان‌زاده.

در بخش «نقد و بررسی» این شماره از نامۀ فرهنگستان مقاله‌ای با عنوان «نقدی بر تصحیح بهارستان جامی» و به قلم هادی اکبرزاده آمده است.

در بخش «تحقیقات ایران‌شناسی» نیز مقاله‌ای با عنوان «”کَر جهان‌گوش” یا “گَر چهارگوش”؟» نوشتۀ چنگیز مولایی درج شده است. همچنین در بخش «گلچینی از دیرینه‌ها» مقاله‌ای با عنوان «یوسف اعتصامی، پیشرو در ترجمه» به قلم جعفرشجاعِ کیهانی آمده است. در بخش «فرهنگستان» این شماره نیز مقاله‌ای با عنوان «الگوهای ساخت واژه‌های مرکّب در شاهنامه»، نوشتۀ نسرین پرویزی به چشم می‌خورد.

سرمقالۀ این شماره از نامۀ فرهنگستان، با عنوان «ژورنالیسم در زبان فارسی و سیر تطور آن» و به قلم استاد احمد سمیعی (گیلانی)، سردبیر مجله است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دسترسی به محتوای این شماره از مجلۀ نامۀ فرهنگستان به نشانی زیر مراجعه کنند:

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612