کد خبر:5767
پ
rashed-m

مراسم نکوداشت استاد دکتر محمدرضا راشد محصل

مراسم نكوداشت دكتر محمدرضا راشد محصل به همت فرهنگسرای فردوسی و با همکاری مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود

میراث مكتوب – مراسم نكوداشت دكتر محمدرضا راشد محصل به همت فرهنگسرای فردوسی و با همکاری مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

این مراسم در روز جمعه 17 مردادماه 1393 از ساعت 17:30 در محل سالن همایشهای ساپکو واقع در بلوار تلویزیون نبش خیابان منتظری 7 برگزار می شود.

همچنین در این مراسم از کتاب دانش و آزادگی و … (ارجنامه دکتر محمدرضا راشد محصل) نیز رونمایی خواهد شد.

آشنایی با فعالیت های علمی دکتر محمدرضا راشد محصل

دکتر محمدرضا راشد محصل در خردادماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در خانواده ای روحانی در روستای افضل آباد ماژان از توابع خوسف بیرجند متولد شد. وی پس از اتمام تحصیلات مقدمانی در بیرجند در ۱۳۳۳ به خدمت فرهنگ درآمد و پس از طی دوره های عالی تحصیلی در سال ۱۳۵۳ مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی را گرفت.

پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی، گزیده حدیقه سنایی با شرح و توضیح، نشانه‌شناسی ادبی در كاربرد قرآن و حدیث، تاریخ فرهنگ و آموزش نوین در بیرجند، فارسی عمومی، (با همكاری دكتر بهنام‌فر و دكتر محمّدی)، داستان گشتاسب در دو نگاه (پیكره شناسی و دریافتهای اجتماعی)، نظارت بر تهیه و چاپ سه كتاب شاهنامه ‌پژوهی و خیام شناخت و عطّار شناخت (ویژه‌نامه‌های فردوسی، خیام و عطّار) برخی از آثار دكتر محمدرضا راشد محصل است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612