کد خبر:1910
پ
bbannaer

مؤسسۀ میراث مکتوب یکی از ذخائر تاریخی کشور است

دکتر فتح‌الله مجتبایی در نشست دیدار دوستانۀ دوشنبۀ پایانی اسفندماه، که روز گذشته ۲۱ اسفند با حضور جمعی از پژوهشگران و صاحب نظران برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت مرکز پژوهشی میراث مکتوب گفت: مؤسسۀ میراث مکتوب یکی از ذخائر تاریخی کشور است.

میراث مکتوب- دکتر فتح‌الله مجتبایی در نشست دیدار دوستانۀ دوشنبۀ پایانی اسفندماه، که روز گذشته ۲۱ اسفند با حضور جمعی از پژوهشگران و صاحب نظران برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت مرکز پژوهشی میراث مکتوب گفت: مؤسسۀ میراث مکتوب یکی از ذخائر تاریخی کشور است.
به گزارش روابط عمومی میراث مکتوب در این نشست دکتر فتح الله مجتبایی ، عضو دایره المعارف بزرگ اسلامی با قدردانی از زحمات دکتر اکبر ایرانی، مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب گفت: فعالیت های آقای ایرانی به ما دلگرمی می دهد و من هر وقت به یاد فعالیت های ایشان می افتم مایۀ دلگرمی و تقویت روح هستند و امیدورایم در این راه گام های سریعتر و پرثمرتر بردارند. راهی که ایشان می روند راه بسیار مهمی است.
وی افزود: کسانی که با کتابخانه های دنیا که نسخ فارسی داشته باشند، ارتباط دارند می بینند چقدر نسخ مهم در این کتابخانه ها فراموش شده است و کسی به آنها نمی رسد. زمانی که در هند و پاکستان و شبه قاره بودم گاهی حالت تأسف و گریه به من دست می داد که نسخه های تاریخی بسیار مهم می دیدم که جزو زباله های تاریخی آن کتابخانه می شود. من در هند بودم مرحوم افشار از من عکس نسخۀ خطی فرهنگ فارسی را خواست و من به کتابخانه رفتم و دنبال نسخه گشتم و کتاب را پیدا کردم و چون آنجا دستگاه عکس و میکروفیلم نبود و از بیرون باید عکاس می آوردیم با دوربین های معمولی عکس بگیرند و بعد از گرفتن عکس آن نسخه خاک شد و ما آن را داخل کیسه ای گذاشتیم.
وی ادامه داد: آقای ایرانی نسخه‌های مهم را پیدا و کسانی که تصحیح می‌کنند، تصحیح بسیار خوب و انتقادی از آن می کنند و بسیار تمیز به چاپ می‌رسد. به عقیده من مؤسسۀ میراث مکتوب یکی از ذخائر تاریخی کشور است و من به سهم خودم آفرین می گویم به مدیر این مؤسسه و امیدوارم در این کار موفق و پیروز باشند.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612