کد خبر:3921
پ
tamadoneslam

علم و تمدن در اسلام

سهم تمدن اسلامی در تاریخ علم موضوعی است که همیشه علاقه‌مندان و متخصصان تاریخ علم و اسلام شناسی را به خود مشغول داشته است

میراث مکتوب – سهم تمدن اسلامی در تاریخ علم موضوعی است که همیشه علاقه‌مندان و متخصصان تاریخ علم و اسلام شناسی را به خود مشغول داشته است.
دکتر سید حسین نصر، اسلام‌شناس پرآوازۀ ایرانی، جزو سلسله کتاب‌های تاریخ علم، علم و تمدن در اسلام را به نگارش درآورد تا بدین نیاز پاسخی گفته باشد. برای آشناسازی خوانندگان غیر متخصص با علوم اسلامی، نویسنده از ارجاعات مفصل و بحث های تخصصی پردامنه در زمینۀ تاریخ علم پرهیز کرده است. نتیجۀ این کوشش کتابی است دربارۀ شاخه های مختلف علم در تمدن اسلامی به زبان ساده و خلاصه، در عین حال برگرفته از آخرین پژوهش‌های علمی.
این کتاب توسط استاد احمد آرام ترجمه شده است.
این کتاب با هدف مطرح کردن یک دوره کامل تاریخ علوم که محدود به متخصصین فن نباشد تالیف شده و همچنین یک دوره تاریخ علوم هر عصر را با توجه به آخرین تحقیقات علمی عرضه می دارد. در این کتاب از فصول علوم گوناگون اسلامی قسمتهایی انتخاب شده است. کوشش مولف این بوده است که تمامیت تاریخ علوم اسلامی و روش علمی مسلمین و نمونه های از آثار برجسته آنان را جلوه گر سازد.
اصل این کتاب در آغاز امر توسط دانشگاه هارواد در سال ۱۹۶۸ انتشار یافت.
چهره‌های جهانی علوم اسلامی، شالوده دستگاه تعلیم و سازمانهای تربیتی، جهان شناسی، هیئت، جغرافیا و تاریخ طبیعی و … برخی از عناوین این کتاب هستند.
چاپ جدید کتاب علم و تمدن در اسلام نوشته دکتر حسین نصر ترجمه احمد آرام در ۴۱۲ صفحه، شمارگان ۲۰۰۰ نسخه به بهای ۱۲۰۰۰۰ ریال منتشر شده است.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612