کد خبر:30530
پ
جلال الدین همایی ۲

شب جلال‌الدین همایی در اصفهان برگزار می‌شود

در ادامه شب‌های بخارا، شب جلال‌الدین همایی در موزه هنرهای تزئینی ایران برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- در ادامه شب‌های بخارا، شب جلال‌الدین همایی در موزه هنرهای تزئینی ایران برگزار می‌شود.

در شب جلال‌الدین همایی که در شهر اصفهان برگزار می‌شود، مهدی نوریان، نغمه دادور، امیرعلی قدسی، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی به بیان جنبه‌های مختلف شخصیت زنده‌یاد جلال‌الدین همایی، نویسنده، شاعر، مدرس،‌ مصحح، پژوهشگر، فقیه،‌ منجم، فیلسوف و مورخ معاصر ایرانی خواهند پرداخت.

همچنین فیلم مستند «همای ادب» به کارگردانی بیژن شکرریز و تهیه کنندگی علیرضا حسینی نیز در شب جلال‌الدین همایی نمایش داده می‌شود. این فیلم، مستندی درباره استاد «جلال‌الدین همایی» حکیم،‌ شاعر و استاد فقید ادب پارسی است که طی آن، فیلم‌ساز به گفتگو با خانواده، دوستان و شاگردان او می‌پردازد. فیلم مستند ۵۰ دقیقه‌ای «همای ادب» در سال ۱۳۹۰ و با فرمت HD تهیه شده است.  بیژن شکرریز، کارگردان این فیلم از فیلم‌سازان قدیمی سینما و تلویزیون ایران است که مجموعه‌های آواز زندگان، ‌خاک های نرم کوشک و مردان خدا، از جمله آثار او در حوزه سینمای مستند به‌شمار می‌روند.

شب جلال‌الدین همایی، جمعه ۵ خردادماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در موزه هنرهای تزئینی ایران، واقع در اصفهان، خیابان استانداری، روبروی دانشگاه هنر برگزار می‌شود.

این ادیب معاصر که در شاعری، سنا تخلص می‌کرد متولد ۱۳ دی ۱۲۷۸ در کوی پاقلعه اصفهان است. پدرش نیز ابوالقاسم محمدنصیر متخلص به «طرب» فرزند همای شیرازی اصفهانی و از ادبا و شعرا و خوشنویسان ایرانی بود. زنده‌یاد جلال‌الدین همایی به تاریخ ۲۹ تیرماه ۱۳۵۹ درگذشت و در تکیه لسان‌الارض تخت فولاد به خاک سپرده شد.

شب جلال الدین همایی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612