کد خبر:6179
پ
fereshte

سومین تاریخ فرشته

تاریخ فرشته، تاریخی است مشتمل بر حوادث سلاطین مسلمان هند، که یک مورخ ایرانی آن را به رشته تحریر کشیده است.

میراث مکتوب – تاریخ فرشته، که اکنون پس از مدت ها انتظار شاهد نشر جلد سوم آن هستیم، تاریخی است مشتمل بر حوادث سلاطین مسلمان هند، که یک مورخ ایرانی آن را به رشته تحریر کشیده است. مولف کتاب، محمدقاسم استرآبادی، حکیم و مورخ ایرانی تبار مهاجر هند و مشهور به «فرشته» است که در قرن دهم می زیسته و کتاب خود را در یک مقدمه و دوازده باب و یک خاتمه تالیف کرده است.

محمدرضا نصیری، پژوهش گر و مصحح کتاب، با افزودن پاورقی ها و تعلیقات و فهارس فنی پایان کتاب، تلاشی درخور در فراهم آوری نسخه ای منقح از تاریخ فرشته فراهم آورده و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی هم به نشر آن همت گماشته است.

مجلد اول این کتاب از آغاز تا بابر را دربر دارد و مجلد دوم نیز از بابر تا عادل شاهیان، و مجلد حاضر تاریخ فرشته از عادل شاهیان تا برید شاهیان است.

تاریخ فرشته به جز مقدمه، که نثری منشیانه دارد، در متن دارای نثری ساده و روان است و اطلاعات گران قیمتی در باره وقایع تاریخ حکومت های مسلمان هند و ارباب فضل و ادب آن سامان در اختیار خواننده قرار می دهد.

کتاب ارزشمند تاریخ فرشته در 687 صفحه و بهای 400000 ریال توسط انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به چاپ رسیده و در مرکز تامین و عرضه متون کهن ایرانی میراث مکتوب آماده فروش است.

معرفی کتاب از سید مهدی جهرمی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612