کد خبر:10494
پ
khajo_0

سخنرانی میرجلال الدین کزازی دربارۀ «خواجو و خواجو»

بیستمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی خواجوی کرمانی در روز چهارشنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی شیوه‌ی شاعری «خواجو و خواجه» اختصاص دارد.

میراث مکتوب – خواجوی کرمانی با برخی از شاعران مشهور قرن هشتم همچون عبید زاکانی، سلمان ساوجی و خواجه حافظ شیرازی دیدار کرده است و غزل‌های نابی سروده که برخی از آنان در ردیف بهترین غزل‌های فارسی است.

با تاثیر آشکار و غیرقابل انکاری که در شعر شاعر بزرگ معاصر خود حافظ بر جای نهاده، درباره‌ی تاثیرپذیری حافظ از خواجو کارهای تطبیقی کمی صورت گرفته است و ضروری است بیشتر کاویده شود.

بیستمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی خواجوی کرمانی در روز چهارشنبه ۱۴ تیر ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی شیوه‌ی شاعری «خواجو و خواجه» اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر میرجلال‌الدین کزازی، در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود. ورود علاقه‌مندان برای حضور در این نشست آزاد است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612