کد خبر:15700
پ
21-2-6-142032untitled-2

رونمایی از کتاب «دانشنامه و دانشنامه‌نگاری»

نشست رونمایی از کتاب «دانشنامه و دانشنامه‌نگاری» روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه، به همت مؤسسۀ فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

میراث مکتوب- به‌تازگی کتاب «دانشنامه و دانشنامه‌نگاری» به همت انتشارات کتاب مرجع منتشرشده است. این کتاب دربردارندۀ بخشی از مهم‌ترین مباحث درباره‌ی دانشنامه / دایرة المعارف و اثری برای شناخت بهتر و بیشتر این گونه از تألیف و پردازش اطلاعات است.

در این کتاب که به قلم گروهی از افراد صاحب تجربه در زمینۀ دانشنامه‌نگاری فراهم آمده، ضمن معرفی دانشنامه / دایرة المعارف به طور کلی و توضیح تفاوت آن با دیگر گونه‌ها و دیگر آثار مرجع، تاریخچۀ دانشنامه‌نگاری مرور، ضوابط و قواعد دانشنامه‌نگاری بررسی و برخی از مهم‌ترین دانشنامه‌های عمومی و نیز تخصصی دنیا معرفی شده است.

همچنین در این کتاب به طور خاص به دانشنامه‌های ناظر به اسلام و دانشنامه‌های در دست تألیف در ایران پرداخته شده است. علاوه بر طرح مباحث ناظر به دانشنامه‌نگاری از دورۀ باستان تا دورۀ معاصر، در این کتاب «دانشنامۀ جهان اسلام» و ضوابط و قواعد حاکم بر آن به تفصیل به خوانندگان علاقه‌مند معرفی شده است.

خواندن این کتاب نه فقط به کار علاقه‌مندان به دانشنامه‌نگاری می‌آید بلکه برای عموم خوانندگانی که به نحوۀ پردازش دانش‌ها و اندیشه‌ها و تاریخ این موضوع توجه دارند می‌تواند جالب و راهگشا باشد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ساعت ۱۱ صبح به رونمایی از کتاب «دانشنامه و دانشنامه‌نگاری» اختصاص دارد که با حضور غلامعلی حدادعادل، حسن طارمی‌راد، قنبرعلی رودگر، محمود حقیقی، مهدی صفری، مژگان صادقی و حسین خندق‌آبادی به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang  و تلگرام این مرکز به نشانی bookcitycc پیگیری کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612