کد خبر:15851
پ
unnamed_13

رونمایی از جلد اول «منتخبات فلسفه در ایران»

کتاب «از زرتشت تا خیام» به عنوان جلد اول از مجموعه «منتخبات فلسفه در ایران»، رونمایی می‌شود.

میراث مکتوب- به همت گروه فلسفه خانۀ اندیشمندان علوم انسانی جلد اول مجموعۀ «منتخبات فلسفه در ایران» با عنوان «از زرتشت تا خیام» رونمایی می‌شود.

سخنرانان این مراسم سید حسین نصر، غلامرضا اعوانی، مهدی امین رضوی و مهدی فدایی مهربانی هستند. دبیر علمی مراسم هم مالک شجاعی جشوقانی است.

مجموعه «منتخبات فلسفه در ایران» حاصل بیش از سه دهه تلاش ویراستاران آن سید حسین نصر، استاد دانشگاه جورج تاون، و مهدی امین رضوی، استاد دانشگاه مری واشنگتن، است که مسئولیت انتخاب متن، نگارش شروح و نظارت بر آن را برعهده داشته‌اند.

خوانندۀ این کتاب با یک مقدمه و شرح، وارد مهمترین بخش‌های متون اصلی می‌شود. بر این اساس، مجموعۀ «منتخبات فلسفه در ایران» هم با آثاری که تحت عنوان «تاریخ فلسفه» شناخته می‌شوند به کلی تفاوت دارد و هم فراتر از یک هستی‌شناسی صرف است و در میانۀ هستی‌شناسی و تاریخ فلسفه جای می‌گیرد.

جلد اول از مجموعۀ پنج جلدی منتخبات فلسفه در ایران که با عنوان «از زرتشت تا خیام» با ترجمه و تحقیق مهدی فدایی مهربانی به همت نشر فلات به چاپ رسیده است، در بر دارندۀ مهمترین متون حکمی و فلسفی پدید آمده در حد فاصل زندگی زرتشت و خیام است.

نشست رونمایی از این اثر روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای پیوستن به این مراسم از لینک زیر استفاده کنند.

www.skyroom.online/ch/hossein5092811/phi

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612