کد خبر:16123
پ
D8B1D988D8AF206

«رود» تازه‌های کتاب را آورد

ششمین شمارۀ فصلنامۀ تخصصی معرفی و ترویج کتاب با عنوان «رود» راهي دکه‌های روزنامه‌فروشی و کتابفروشی‌ها شد.

میراث مکتوب- ششمین شمارۀ فصلنامۀ تخصصی معرفی و ترویج کتاب با عنوان «رود» راهي دکه‌های روزنامه‌فروشی و کتابفروشی‌ها شد.

این شماره از فصلنامۀ «رود» ویژۀ فصل بهار است که با سردبیری مهری بهفر، که خود دستی در نویسندگی و ادبیات و شاهنامه‌پژوهی دارد، منتشر می‌شود.

خوانندگان «رود» می‌توانند با مطالعۀ این نشریه با تازه‌های کتاب، معرفی کوتاه و بلند دربارۀ آنها و همچنین با کتاب‌های قدیمی بیشتر آشنا شوند.

«رودساز» طلیعۀ این فصلنامه است. مهری بهفر در این بخش یادداشتی را نوشته و پیش‌روی خوانندگان قرار داده است. او با اشاره به اینکه نخستین شمارۀ رود در نوروز ۹۸ منتشر شده است، به همه‌گیری بیماری کرونا پرداخته که شوکی برای این نشریۀ نوپا بوده است.

بهفر از پویش «با کتاب رود به دورادور ایران می‌رویم» هم خبر داده و نوشته که با کاهش هزینه‌های انتشار رود و به نفع ارسال کتاب به کتابخانه‌های عمومی دورادور ایران، این پویش را به راه انداخته است.

این فصلنامه که از ابتدای صفحات آغازین آن می‌توان با جدیدترین آثار ناشران آشنا شد، دارای سه بخش مجزّا برای معرفی کتاب است. در بخش «رودک»، نویسندگان این بخش به معرفی کوتاه برخی از آثار پرداخته‌اند که از آن میان می‌توان به
«زیر پوست ایران»، «دانشنامه آیین بودا»، «قواعد واگیری»، «تذکرة‌ الملوک» و «نویسنده رستم ‌التواریخ کیست؟» اشاره کرد.

«رودآورد» بخش دوم فصلنامۀ «رود» است که تازه‌های نشر با توضیح و تفصیل بیشتر، بررسی و معرفی شده است. در این بخش کتاب‌های حوزۀ تاریخی، ادبی، سیاسی و فلسفی به قلم نویسندگان و محققان معرفی شده است.

«رودآورد» بخش پایانی «رود» است. در این بخش کتاب‌های چاپ شده در سال‌های گذشته معرفی شده‌اند. از آن جمله «زندگی‌نامۀ خودنوشت هشام مطر» دیپلمات و منتقد معمر قذافی است. «قصۀ سرآشپز» مطلبی است که در آن کتاب «اوز و بوطیقای سینما» با ترجمۀ روبرت صافاریان، بررسی و معرفی شده است.

بررسی کتاب «زمان دست دوم» آخرین کتاب از پنجگانه‌های «جنگ چهرۀ زنانه‌ای ندارد»، «آخرین شاهدان»، «پسران رویین» و «نیایش چرنوبیل» نوشتۀ آلکسیویچ ازدیگر مطالب بخش «رودآورد» است.

«رودبار»، «رودخوان» و «رودنامه» سه بخش پایانی فصلنامه «رود» است. داستان‌های کوروش اسدی در بخش «رودنامه» مرور شده است و گلناز سرکار فرشی نیز در «رودخوان» مطلبی با عنوان «هر آنکس را که ایزد راه ننمود» به چاپ رسانده است.
فهرست کتاب‌های معرفی شده در این شماره از «رود» نیز در بخش «رودخوان» فهرست شده است.

ششمین شماره فصلنامۀ «رود» با سردبیری مهری بهفر، به بهای 50 هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612