کد خبر:10849
پ
n00252539-b

«خوشنویسان استانبول» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «خوشنویسان استانبول» دو‌شنبه (17 مهر‌ماه) در سرای اهل قلم مؤسسۀ خانۀ کتاب برگزار می‌شود.

میراث مکتوب – نشست نقد و بررسی کتاب «خوشنویسان استانبول» دو‌شنبه (17 مهر‌ماه) در سرای اهل قلم مؤسسۀ خانۀ کتاب برگزار می‌شود.

حمیدرضاقلیچ‌خانی، تورقای شفق، مهدی مهربانی و ابوالفضل ذابح در این نشست حضور دارند.

نویسندۀ کتاب، دکتر سلیمان برک که خود از خوشنویسان معاصر ترکیه و پژوهشگر هنر خوشنویسی تُرک است در این کتاب کوشیده تا در مجموعه‌ای محدود، یکصد تن از خطاطان استانبول را معرفی کند.

این کتاب از سوی ثریا منیری و مهدی قربانی از ترکی به فارسی ترجمه و با نام «خوشنویسان استانبول» منتشر شده است. این نخستین‌بار است که اطلاعات جامعی درباره یکصد هنرمند خوشنویس ترک در مجموعه‌ای یکپارچه به مخاطبان ارائه می‌شود.

این کتاب با 356 تصویر و 366 صفحه با همکاری وزارت فرهنگ جمهوری ترکیه در قالب پروژه حمایت از ترجمۀ کتاب‌های ادبی و هنری ترکیه (TEDA) توسط اننتشارات پیکره در تهران به چاپ رسیده است.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند ساعت 16 به سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر پلاک 2 طبقه همکف مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612