کد خبر:5788
پ
Rashedmoha-

تقدیر میراث مکتوب از خدمات علمی دکتر محمدرضا راشد محصل

مركز پژوهشی میراث مكتوب در مراسم نکوداشت دکتر محمدرضا راشد محصل، با اهدای لوح سپاس و دورۀ هشت جلدی عرفات العاشقین از تلاش‌های علمی این استاد فرهیخته تقدیر كرد

میراث مكتوب – مركز پژوهشی میراث مكتوب در مراسم نکوداشت دکتر محمدرضا راشد محصل، با اهدای لوح سپاس و دورۀ هشت جلدی عرفات العاشقین از تلاش‌های علمی این استاد فرهیخته تقدیر كرد.

متن لوح اهدایی به دكتر محمدرضا راشد محصل به این شرح است:

«به نام آن که جان را فکرت آموخت

استاد دانشمند و آزاداندیش
جناب آقای دکتر محمدرضا راشد محصّل

بزرگداشت کوششگران عرصۀ دانش و فرهنگ زمینه ساز رشد، بالندگی و گسترش فضای علمی در جامعه خواهد بود. کسانی که بار گرانسنگ میراث گذشته را بر دوش می کشند و به دانشجویان و دانش پژوهان اخلاق، دانش و آزادگی می آموزند، گنج شایگان معنوی اجتماع اند.

مرکز پژوهشی میراث مکتوب بر خود بایسته می بیند تا از شما استاد فرهیخته و کوشا، که عمری را در راه خدمات علمی و فرهنگی این کشور عزیز گذرانده اید، ارج گزاری نماید. امید که سالیان سال با تندرستی و شادابی در راه آموزش و نگارش، کامیاب و پیروز بمانید و بپایید. بمنّه و کرمه.

اکبر ایرانی
مدیرعامل مرکز پژوهشی میراث مکتوب»

یادآور می شود مراسم نكوداشت دكتر محمدرضا راشد محصل به همت فرهنگسرای فردوسی و با همکاری مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد روز جمعه 17 مرداد در مشهد برگزار شد.

آشنایی با فعالیت های علمی دکتر محمدرضا راشد محصل

دکتر محمدرضا راشد محصل در خردادماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در خانواده ای روحانی در روستای افضل آباد ماژان از توابع خوسف بیرجند متولد شد. وی پس از اتمام تحصیلات مقدمانی در بیرجند در ۱۳۳۳ به خدمت فرهنگ درآمد و پس از طی دوره های عالی تحصیلی در سال ۱۳۵۳ مدرک دکترای زبان و ادبیات فارسی را گرفت.

پرتوهایی از قرآن و حدیث در ادب فارسی، گزیده حدیقه سنایی با شرح و توضیح، نشانه شناسی ادبی در كاربرد قرآن و حدیث، تاریخ فرهنگ و آموزش نوین در بیرجند، فارسی عمومی، (با همكاری دكتر بهنام‌فر و دكتر محمّدی)، داستان گشتاسب در دو نگاه (پیكره شناسی و دریافتهای اجتماعی)، نظارت بر تهیه و چاپ سه كتاب شاهنامه ‌پژوهی و خیام شناخت و عطّار شناخت (ویژه‌نامه‌های فردوسی، خیام و عطّار) برخی از آثار دكتر محمدرضا راشد محصل است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612