کد خبر:19661
پ
311-20Pakestan_0-1

تقدیر از کتاب منتشر شده توسط میراث مکتوب در مراسم کتاب سال ایران

کتاب منتشر شده توسط مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در میان آثار برگزیدۀ سی‌ و ششمین دورۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شد.

میراث مکتوب – کتاب منتشر شده توسط مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، در میان آثار برگزیدۀ سی‌ و ششمین دورۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و نیز بیست و ششمین دورۀ جایزۀ جهانی کتاب سال معرفی شد.

مراسم سی‌ و ششمین دورۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه با حضور رئیس جمهور، حجت‌الاسلام حسن روحانی همراه بود، در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این مراسم همچنین علاوه بر رئیس جمهور، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان مؤسسۀ خانۀ کتاب به عنوان برگزارکننده، نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر این دوره از جایزۀ کتاب سال در سخنانی اظهار داشت: آثار برگزیده از میان ۱۰هزار و ۳۶۸ عنوان کتاب شامل ترجمه، تألیف و تحقیق ارزیابی شده و از این نظر دارای اهمیت فراوانی می‌باشد.

در ادامه مراسم جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، کتاب «فهرست نسخه‌های خطی فارسی پاکستان» منتشر شده در مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، به عنوان اثر برتر در حوزۀ نسخۀ خطی شایستۀ تقدیر شناخته شد.

کتاب فهرست نسخه‌های خطی فارسی پاکستان شامل فهرست ۸۰۰۰ نسخۀ خطی از کتابخانه‌های شخصی و دولتی پاکستان در چهار جلد می‌باشد که به کوشش عارف نوشاهی تهیه شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612