کد خبر:5459
پ
takhyol-m

تخیل و بیان (نقد زبان شناختی)

تخیل و بیان (نقد زبان شناختی) اثر ژرار ژنت به ترجمه دکتر الله شکر اسداللهی تجرق از سوی انتشارات سخن روانه بازار کتاب شد.

ميراث مكتوب – تخیل و بیان (نقد زبان شناختی) اثر ژرار ژنت به ترجمه دکتر الله شکر اسداللهی تجرق از سوی انتشارات سخن روانه بازار کتاب شد.

کتاب حاضر تحت عنوان تخیل و شیوه های بیان شامل مباحث مهمی می باشد که به اصل و اساس ادبیات مربوط می شود. به عبارت دیگر، از نظر ژنت، دنیای ادبیات از دو بخش اساسی یعنی «تخیل» و «بیان» تشکیل یافته است که هر دو مکمل یکدیگر بوده و در خلاقیت آثار ادبی نقش مهمی ایفا می کنند.

اين کتاب پنجمین جلد از مجموعه «نظریه‌ها و نقدهای ادبی – هنری» است که با نظارت بهمن نامورمطلق در انتشارات سخن منتشر می‌شود.

این اثر در اروپا به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع دانشگاهی در حوزه‌های زبان‌شناسی و نقد ادبی به شمار می‌رود. ژنت در این کتاب در چهار بخش متفاوت بحث می‌کند که آیا جنبه زیبایی ‌شناختی اثر مدیون تخیل است یا بیان و نوشتار و این‌که مرز بین تخیل و بیان در کجاست.

این کتاب یکی از مهم‌ترین منابع آکادمیک در غرب در حوزه زبان‌شناسی و نقد ادبی است.

«تخیل و بیان؛ نقد زبان شناختی» نوشته ژرار ژنت و ترجمه الله شکر اسداللهی تجرق، با شمارگان هزار و 650 نسخه، 292 صفحه و بهای 15 هزار تومان در قطع رقعي از سوی انتشارات سخن در سال 1392 روانه کتابفروشی‌ها شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612