کد خبر:6445
پ
zamime

بیاض تا سواد (کتاب شناسی متون و رسائل منتشره در سال 1392)

اولین شمارۀ ضمیمۀ فصلنامۀ نقد کتاب میراث با عنوان از «بیاض تا سواد (کتاب شناسی متون و رسائل منتشره در سال 1392)» به کوشش سید سعید میرمحمد صادق به صاحب امتیازی مؤسسۀ خانۀ کتاب منتشر شد.

میراث مکتوب – اولین شمارۀ ضمیمۀ فصلنامۀ نقد کتاب میراث با عنوان از «بیاض تا سواد (کتاب شناسی متون و رسائل منتشره در سال 1392)» به کوشش سید سعید میرمحمد صادق به صاحب امتیازی مؤسسۀ خانۀ کتاب منتشر شد.

 

از ابزارهای عمدۀ پژوهش در هر رشته ای، به ویژه در حوزۀ علوم انسانی و معارف اسلامی، کتابشناسی های موضوعی است که به پژوهشگران کمک می کند تا ضمن آگاهی از مباحث پژوهش شده از دوباره کاری ها پرهیز شود. در حوزۀ نشر متون کهن، همواره یکی از دغدغه های پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند به تصحیح متون، آگاهی از آخرین دستاوردهای پژوهشی  این حوزه است و پژوهشگران و دانشجویان همواره این پرسش را در ذهن دارند که آیا نسخه ای را که برای تصحیح و پژوهش انتخاب کرده اند، پیش از این به چاپ رسیده است یا خیر.

سید سعید میرمحمدصادق از سال 1380 اطلاعات کتابشناسی متون و رسائل چاپی را گردآوری کرده و هرساله با عنوان «کتابشناسی متون و رسائل منتشره» برای آگاهی علاقه مندان حوزه های مختلف علوم انسانی و معارف اسلامی از طریق نشریات این حوزه همچون آینۀ میراث، پیام بهارستان، گزارش میراث و کتاب ماه کلیات منتشر کرده است.

فهرست آثار معرفی شده در ضمیمۀ فصلنامۀ نقد کتاب میراث به شرح زیر است:

الف: کتاب ها

فهرست/ 20 عنوان
دین/ 18 عنوان

حکمت/ 22 عنوان

تاریخ/ 37 عنوان

ادبیات/46 عنوان

علوم و فنون/ 42 عنوان

عکسی/ 65 عنوان

مجموعه/ 18 عنوان

ب: رسائل

فهرست/9 عنوان

ادبیات/29 عنوان

تاریخ/ 117 عنوان

دین/24 عنوان

حکمت/ 143 عنوان

علوم و فنون/27 عنوان

عکسی/ 23 عنوان

ضمیمۀ فصلنامۀ نقد کتاب میراث  (سال اول، بهار و تابستان 1393)

صاحب امتیاز: خانۀ کتاب

سردبیر: مجید غلامی جلیسه

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612