کد خبر:10470
پ
jeld1

بيست مقاله درباره شاهنامه و ادب حماسي ايران در نيم‌پخته ترنج

نیم پخته ترنج در بردارندهٔ بیست مقالهٔ تحقیقی دربارهٔ شاهنامه و ادب حماسی ایران است.

میراث مکتوب – نیم پخته ترنج در بردارندهٔ بیست مقالهٔ تحقیقی دربارهٔ شاهنامه و  ادب حماسی ایران است. دراین مقالات برخی مسائل اسطوره شناسی، داستانی، واژگانی، دستوری، تطبیقی و شفاهی – عامیانهٔ مرتبط با شاهنامه و روایات / متون پهلوانی ایرانی، بررسی و نکات و فرضیاتی طرح شده است. بیست مقالهٔ این مجموعه بین سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۵ نوشته و در این فاصله در بعضی مجلات دانشگاهی و یادنامه ها و جشن نامه ها چاپ شده است.

چون دومین گزیده مقالات شاهنامه شناختی محقق و مولف این مقالات با استفاده از بیت نخست داستان رستم و سهراب، نارسیده  نام گذاری شده بود این مجموعه – که سومین مجموعه مقالات اوست ــ نيم پخته ترنج نامیده شده با این تلقی محتمل که شاید مقالات آن نسبت به مجموعهٔ پیش اندکی مایه ورتر شده و از نارسیدگی به نیم پختگی رسیده باشد.

آيدنلو، سجاد،  نيم‌پخته ترنج، بيست مقاله درباره شاهنامه و ادب حماسي ايران، تهران، سخن، 472 صفحه، قطع: وزیری، بها: 50000 ریال، 1396.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612