کد خبر:14434
پ
WhatsApp20Image202020-06-2220at2018.01.32

«بزرگداشت زنده‌یاد دکتر منوچهر مرتضوی» برگزار می‌شود

نشست مجازی «بزرگداشت زنده‌یاد دکتر منوچهر مرتضوی» از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب، یکصد و بیست و چهارمین نشست از سلسله نشست‌های علمی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب به «بزرگداشت زنده‌یاد دکتر منوچهر مرتضوی» اختصاص خواهد داشت.

در این نشست که به صورت مجازی برگزار می‌شود دکتر باقر صدری‌نیا، استاد دانشگاه تبریز و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با موضوع «مراودات علمی استاد منوچهر مرتضوی» و دکتر علیرضا مظفری، استاد و معاون آموزشی دانشگاه ارومیه، با موضوع «دکتر منوچهر مرتضوی و حافظ‌پژوهی» سخن خواهند گفت و مدیریت این نشست نیز به عهدۀ دکتر سعید طرزمی، پژوهشگر و نویسنده، خواهد بود.

منوچهر مرتضوی، استاد زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه تبریز و حافظ‌شناس برجسته، در اول تیرماه سال ۱۳۰۸ در تبریز متولد شد. وی در سال ۱۳۳۷ با دفاع از رسالۀ «اوضاع ادبی آذربایجان در عصر ایلخانان» به راهنمایی بدیع‌الزمان فروزانفر به درجۀ دکترای زبان و ادبیات فارسی نائل شد. از خدمات وی می‌توان به سال‌ها ریاست دانشکدۀ ادبیات دانشگاه تبریز، تأسیس مؤسسۀ تاریخ و فرهنگ ایران وابسته به دانشگاه تبریز، ریاست دانشگاه تبریز، و تألیف چندین کتاب ارزشمند اشاره کرد. دوستان و شاگران زنده‌یاد مرتضوی وی را با ویژگی‌هایی همچون قدرت بالای سخنوری و نفوذ کلام، تدریس مؤثر و همراه با تسلط، وارستگی، میهن‌دوستی، نگاه عمیق به تاریخ در کنار ادبیات و تألیف آثار ارزشمند و درج اول، توصیف کرده‌اند. دکتر منوچهر مرتضوی نهم تیرماه ۱۳۸۹ در ۸۱ سالگی در تبریز درگذشت.

نشست «بزرگداشت زنده‌یاد دکتر منوچهر مرتضوی» ساعت 18 تا 20 روز پنجشنبه 5 تیرماه 1399 در بخش لایو (بخش زنده) صفحۀ اینستاگرام مؤسسۀ میراث مکتوب به نشانی mirasmaktoob@ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با دنبال کردن صفحۀ اینستاگرام مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب در این جلسه حضور یابند.

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612