کد خبر:7616
پ
nosakh_0

برگزاری نخستين دورۀ آموزش «نسخ خطی و شيوه‌هاي نگهداری و ترميم آن»

نخستین دوره آموزش «نسخ خطی و شیوه‌های نگهداری و ترمیم آن» با حضور 7 تن از نسخه‌شناسان آكادمی علم قزاقستان، از تاریخ 16 تا 23 آبان در تهران برگزار می‌شود.

میراث مکتوب – نخستین دوره آموزش «نسخ خطی و شیوه‌های نگهداری و ترمیم آن» با حضور 7 تن از نسخه‌شناسان آكادمی علم قزاقستان، از تاریخ 16 تا 23 آبان در تهران برگزار می‌شود.

نخستین دوره آموزش «نسخ خطی و شیوه‌های نگهداری و ترمیم آن» از تاریخ 16 تا 23 آبان توسط كتابخانه مركزی و آرشیو اسناد فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با هماهنگی نمایندگی فرهنگی كشورمان در قزاقستان و همكاری كتابخانه ملی ایران، برای 7 تن از نسخه‌شناسان قزاق برگزار خواهد شد.

برنامه‌های آموزشی این دوره نظری و عملی حفاظت و مرمت آثار كاغذی، توسط اساتید مجرب در سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران در حدود 36 ساعت به صورت فشرده به مدت یك هفته تدریس خواهد شد.

این دوره شامل آشنایی با سیاست‌های حفاظت و نگهداری، روش‌های شناسایی عوامل بیولوژی، آشنایی با عوامل آسیب رسان به منابع آرشیوی و كتابخانه‌ای، آسیب‌زدایی شیمیایی، آشنایی با استانداردهای حفاظت و نگهداری، آشنایی با روش‌های مرمت، آشنایی با روش‌های جلدسازی، آشنایی با مرمت جلدهای آسیب‌دیده و ساخت جعبه‌های حفاظتی، است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612