کد خبر:5324
پ
فاقد تصویر شاخص

برگزاری بزرگداشت آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی

مراسم بزرگداشت استاد آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی روز شنبه ۳۱ خرداد در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود

میراث مکتوب – مراسم بزرگداشت استاد آیت ‌الله سید حسن سعادت مصطفوی روز شنبه ۳۱ خرداد در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به منظور پاسداشت و تعظیم و تکریم از مفاخر علمی – فرهنگی ایران اسلامی، مراسم بزرگداشت حکیم دانا و مدرس توانا اسوه‌ الحکماءالمتألّهین حضرت استاد آیت‌الله سید حسن سعادت مصطفوی را با حضور علما، استادان و فرهیختگان روز شنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۳ برگزار می‌کند.

این مراسم از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی‌ عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرگرد بشیری، شماره ۷۱ برگزار می‌‌شود.

درباره آیت الله سید حسن سعادت مصطفوی

سید حسن سعادت مصطفوی فرزند مرحوم آیت الله سید محمد سعادت مصطفوی در سال ۱۳۱۵ در شهر قائن متولد شد. ایشان از ۱۲ سالگی فراگیری علوم دینی را آغاز نمود و در سن ۲۹ سالگی به ملکه اجتهاد دست یافت و به دریافت اجازه اجتهاد از اساتیدش نائل آمد. ایشان از محضر اساتید بزرگواری همچون پدر بزرگوارش (در تمام دروس سطح و یک دوره خارج فقه و اصول و نیز یک دوره کامل حکمت مشاء)، آیت الله حاج شیخ محمد تقی آملی (یک دوره چهار ساله فقه خارج)، آیت الله حاج شیخ محمد حسین ثقفی تهرانی (یک دوره پنج ساله خارج کفایه الاصول)، استاد شیخ محمد علی حکیم تشکر شیرازی (یک دوره عرفان نظری و ذوقی) و آیت الله سید ابوالحسن رفیعی قزوینی (یک دوره پنج ساله حکمت متعالیه و اسفار به طور کامل) بهره وافری برد.
ایشان امروزه در مجامع علمی به عنوان یک حکیم سینوی شناخته می‌شود و تسلط فراوانی بر اندیشه‌های ابن‌سینا دارد. کلاس‌های درس ایشان همواره مشتاقان فلسفه و حکمت اسلامی از داخل و خارج از دانشگاه را به خود جذب کرده است. ایشان علاوه بر تدریس حکمت در دانشگاه امام صادق علیه السلام و برخی مراکز دانشگاهی دیگر، در حوزه‌های علمیه قم (مدرسه علمیه دار الشفاء) و تهران (مدرسه علمیه مروی) نیز به تدریس اشتغال دارند. راهنمایی رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد و نیز تألیف آثار حکمی و فلسفی از دیگر فعالیت‌های ایشان می‌باشد. مجموعه آثار ایشان هم‌اکنون توسط معاونت پژوهشی دانشگاه در دست تدوین و انتشار می‌باشد.

ایشان که از سال ۱۳۶۳ عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام بوده‌اند، به مدت ۹ سال ریاست دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد این دانشگاه و به مدت ۴ سال ریاست دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را بر عهده داشته‌اند و اکنون نیز ریاست گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه امام صادق علیه السلام را عهده‌دار می‌باشند. مؤسسه بیت الحکمه با هدایت و سرپرستی ایشان به عنوان یک مؤسسه برای ترویج مکتب قرآن و اهل‌بیت علیهم السلام شکل گرفته و در حال فعالیت است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612