کد خبر:7408
پ
hayeri-3

انتشار زندگینامه استاد عبدالحسین حائری

همزمان با چهلمین روز درگذشت عبدالحسین حائری کتاب زندگی وی توسط مؤسسه خانۀ کتاب منتشر شد.

میراث مکتوب – همزمان با چهلمین روز درگذشت عبدالحسین حائری کتاب زندگی وی توسط مؤسسه خانۀ کتاب منتشر شد. بیست و دومین جلد از مجموعه «مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران» به زندگی فقید عبدالحسین حائری اختصاص یافته که به قلم احسان الله شکراللهی طالقانی به رشته تحریر درآمده است.

تولد تا تحصیل، مهاجرت به تهران، ورود و استقرار در کتابخانه مجلس، نخستین کار کتابشناسی و نسخه شناسی، نخستین همکاران حائری، همکاری با لغت نامه دهخدا، ریاست بر کتابخانه مجلس، آرزوی بزرگ حائری، حفاظت از گنج خانه مجلس در دوران انقلاب، آموزش نسخه شناسی، تألیفات و آثار قلمی حائری و …. از جمله بخش های این کتاب است.

در قسمتی از این کتاب در بخش «حفاظت از گنج خانه مجلس در دوران انقلاب» از زبان حائری می خوانیم: پس فردا که رفتیم مرحوم آقای مطهری گفتند :… امام فرمودند: حائری کجاست؟ گفتم: هست، امام فرمودند: بگوئید برود و نظارت در امور کارمندها بکند و کتابخانه را در اختیارشان بگذارید. آن پیغام به آقای محمد حسن محجوب که رئیس مجلسین منحله بود رسید. از من پرسیدند کی کتابخانه را بازگشایی می کنی، گفتم بعد از تعطیلات عید می آیم و کتابخانه را باز می کنم. ….16 فروردین 58، قبل از هر کتابخانه دیگر در کشور کتابخانه مجلس را بازد کردیم.»

مجموعه «مشاهیر کتابشناسی معاصر ایران» تولید مرکز کتاب پژوهی ایران است که توسط موسسه خانه کتاب منتشر شده است.

کتاب زندگی عبدالحسین حائری در 48 صفحه قطع پالتویی با قیمت 5هزار تومان و در شمارگان هزار و 200 جلد منتشر شده است.

منبع: بساتین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612