کد خبر:3473
پ
daroyesonati-m

انتشار داروهای ساده در طب سنتی هند

کتاب داروهای ساده در طب سنتی هند مجموعه‌ای مفید شامل معرفی درمان‌های ساده و کم‌هزینه براساس مواد طبیعی اعم از گیاهی، حیوانی و معدنی است که در ۱۱ فصل تدوین و منتشر شده است

میراث مکتوب – کتاب داروهای ساده در طب سنتی هند مجموعه‌ای مفید شامل معرفی درمان‌های ساده و کم‌هزینه براساس مواد طبیعی اعم از گیاهی، حیوانی و معدنی است که در ۱۱ فصل تدوین و منتشر شده است.
این کتاب که توسط گروهی از دستیاران دوره پی اچ دی داروسازی سنتی ترجمه و تذییل و با اطلاعات سودمندی تکمیل شده، به منظور دست رسی عموم مردم به درمان های ساده و کم هزینه توسط حکیم عبدالحمید رییس موسسه همدرد هند نوشته شده است.
پیشینیان دانشمند بزرگ ما برای یاری رساندن به بیمارانی که توان مالی مراجعه به طبیب نداشتند و یا در محل زندگی آنان طبیبی نبود، در کنار آثار علمی و تخصصی خود، به نوشتن کتاب هایی به زبان ساده و کاربردی برای مردم عادی می پرداختند، مانند زکریای رازی (م ۳۱۳ قمری) که کتاب من لایحضره الطبیب یا طب الفقراء و نیز کتاب برء الساعه (طب اورژانس) را تالیف کرد و یا ابن جزار قیروانی (م ۴۰۰ قمری) که کتاب طب الفقراء و المساکین را نگاشت. داروهای ساده در طب سنتی هند نیز در ادامه همین سنت نیکو شکل گرفته است.
این کتاب که با مقدمه دکتر محمد مهدی اصفهانی سرپرست مرکز تحقیقات علوم قرآن و حدیث و طب منتشر شده، بیست و هشتمین مجلد از دستاوردهای تلاش دست‌اندرکاران طرح چند مرکزی احیای میراث مکتوب طب سنتی ایران است و به وسیله خانم ها محبوبه بزرگی، معصومه مبلی، زهرا معماریانی، شکوه سادات حامدی و هاجر پاک ترجمه شده است.
کتاب داروهای ساده در طب سنتی هند، به همت انتشارات المعی در ۳۰۰ صفحه و بهای ۱۱۰ هزار ریال منشر شده است و علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب به مرکز پژوهشی میراث مکتوب مراجعه کنند.
منبع: مرکز تامین و عرضه متون کهن ایرانی میراث مکتوب

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612