کد خبر:1602
پ
bbannaer

انتشار جلد چهارم «کتاب شناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره»

جلد چهارم «کتاب شناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره (هند، پاکستان، بنگلادش)» تألیف عارف نوشاهی از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.

میراث مکتوب – جلد چهارم «کتاب شناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره (هند، پاکستان، بنگلادش)» تألیف عارف نوشاهی از سوی مؤسسۀ پژوهشی میراث مکتوب منتشر شد.
«کتاب ‌شناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره (هند، پاکستان و بنگلادش)» در قالب یک مجموعۀ چهار جلدی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.
در جلد چهارم کتاب شناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره به موضوعاتی چون جغرافیا، سفرنامه، علوم وابستۀ تاریخ، تذکرۀ بزرگان و تاریخ پرداخته شده است. در بخش هفدهم این کتاب نیز که بخش الفبایی نام دارد، به کتابهایی اختصاص دارد که موضوع آن ها شناخته شده نیست.
نمایه ها نیز بخش پایانی این کتاب شناسی است.
عارف نوشاهی در مقدمۀ این اثر انگیزۀ خود از فراهم‌آوری فهرست آثار چاپ شده فارسی را تبیین نقش و سهم عمیق ملت‌های شبه قاره در تکوین و تعمیم و ترویج ادبیات فارسی عنوان کرده است.
جلد چهارم «کتاب شناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره (۱۱۹۵هجری تا ۱۴۲۸ هجری)»، در ۳۰۱۵ صفحه روانۀ بازار کتاب شده است.
یادآور می شود کتابشناسی آثار فارسی چاپ شده در شبه قاره (هند، پاکستان، بنگلادش) همزمان با همایش «نسخه های خطی و متون چاپی فارسی در شبه قاره» که روز چهارشنبه ۲۱ تیرماه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ در مجتمع باغ زیبا برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612