کد خبر:17444
پ
2021_10_18_9_11_23

«آیینه، حرف، نور در مکتب ابن‌عربی» نقد و بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «آیینه، حرف، نور در مکتب ابن عربی» با حضور مؤلف و مترجم اثر و قاسم کاکایی برگزار می‌شود.

کتاب «آیینه، حرف، نور در مکتب ابن عربی» نوشتۀ طاهر اولوچ با ترجمۀ داود وفایی به تازگی و به همت نشر مرکز منتشر شده است. این کتاب، کندوکاوی تمام و کمال و صریح در اندیشۀ ابن عربی‌ با تکیه بر فتوحات مکیه است. اولوچ در این کتاب همۀ جنبه‌های نظرگاه ابن عربی را با تدقیق بررسی کرده و به کاوش در وحدت وجود مدنظر او در عرفان، فلسفه، فقه و کلام پرداخته است. آیینه، حرف، نور، کلمه‌های پربسامد در فتوحات مکیه هستند که این کتاب، شرح و بسط معانی و تفاسیر آن‌ها در آرای ابن عربی را به خوبی انجام داده و موجب شده یکی از معتبرترین منابع در شرح و تفسیر این عالم بزرگ در اختیار ما قرار بگیرد.

نشست هفتگی شهرکتاب در روز سه‌شنبه، چهارم آبان‌ماه 1400 ساعت 11 به نقد و بررسی کتاب «آیینه، حرف، نور در مکتب ابن عربی» اختصاص دارد که با حضور قاسم کاکایی، طاهر اولوچ و داود وفایی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحۀ این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612