کد خبر:5447
پ
shafahivamaktoob-m-1

آثار شفاهی و مکتوب در سده‌های نخستین اسلام

موضوع اصلی کتاب حاضر چگونگی نقل دانش در نخستین سده‌های اسلامی است که با مسأله مهم وثاقت منابع حدیثی، تفسیری و تاریخی مسلمانان پیوند می‌یابد

میراث مکتوب – موضوع اصلی کتاب حاضر چگونگی نقل دانش در نخستین سده‌های اسلامی است که با مسأله مهم وثاقت منابع حدیثی، تفسیری و تاریخی مسلمانان پیوند می‌یابد.

گریگر شولر (متولد ۱۹۴۴)، استاد آلمانی مطالعات اسلامی دانشگاه بازل سوییس، در پنج مقاله گردآمده در این کتاب به این موضوع مهم و به‌طور خاص نقل شفاهی و مکتوب حدیث در نخستین سده‌های اسلامی پرداخته است. نویسنده با مطالعه سنت ادب عربی و بهره‌گیری از برخی مفاهیم مشابه در سنت فلسفی یونان و سنت دینی یهود به بازنگری و ارزیابی دقیق دیدگاه‌های مختلف در این باره پرداخته و نظریه‌ای ارائه کرده است تا برخی دیدگاه‌های به‌ظاهر متضاد را به هم نزدیک کند.

این کتاب، که حاوی ترجمه فارسی مهم‌ترین نتایج تحقیقات شولر است، چشم‌اندازی نو و اطلاعاتی سودمند را پیش روی پژوهشگران و علاقه‌مندان مطالعات اسلامی قرار می‌دهد.

شفاهی و مکتوب در نخستین سده‌های اسلامی نگاشته گریگور شولر با ترجمه نصرت نیل ‌ساز در ۲۸۶ صفحه از سوی انتشارات حکمت در قطع رقعی در سال ۱۳۹۳ منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید

مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب
تهران، خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ابوریحان و خیابان دانشگاه، شمارۀ 1182 (ساختمان فروردین)، طبقۀ دوم، واحد 8 ، روابط عمومی مؤسسه پژوهی میراث مکتوب؛ صندوق پستی: 569-13185
02166490612