- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

بزرگداشت علامه علی اکبر دهخدا

میراث مکتوب – در هشتادمین سالگرد تأسیس دانشگاه تهران، به همت مؤسسۀ لغتنامۀ دهخدا و با همکاری مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، مراسم بزرگداشت علامه علی اکبر دهخدا و زنده یاد استاد محمد پروین گنابادی برگزار می شود.

در این مراسم بزرگداشت، دکتر ژاله آموزگار و دکتر حسن انوری، بهرام پروین گنابادی، حجة الاسلام سید محمود دعایی، دکتر مهدی ماحوزی و علی موسوی گرمارودی سخنرانی خواهند کرد.

مرکز لغت نامۀ دهخدا و مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی، سال گذشته نیز در تاریخ 7 اسفندماه مراسم بزرگداشتی به یاد علامه دهخدا در ساختمان مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی برگزار کرد که با استقبال بسیار خوبی از سوی دوستداران علم و ادب و فرهنگ رو به رو شد.

دکتر مظاهر مصفا، دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی، دکتر غلامرضا ستوده، دکتر حسن انوری، عبدالرحیم جعفری، علی افخمی و توفیق سبحانی از میهمانان و سخنرانان سال گذشته بودند که هر کدام به بخشی از جنبه های شخصیتی و معنوی علامه دهخدا پرداختند.

نمایش بخش هایی مستند و اجرای زنده موسیقی دیگر برنامه های مراسم گرامی داشت سال قبل بود. و  استاد مظاهر مصفا نیز شعری از سروده های خود را که در سوگ علامه دهخدا سروده بود و به استادش روان شاد محمد معین تقدیم کرده بود، به مطلع «سزد گر به سوگ تو دنیا بگرید» برای حاضران خواند.

این مراسم در ساعت 17 تا 19:30 روز چهارشنبه 6 اسفند ماه در تالار دکتر محمود افشار یزدی در مرکز لغتنامۀ دهخدا واقع در خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از چهارراه پارک وی، ایستگاه پسیان، پلاک 3011 برگزار خواهد شد.

[1]
[2]