- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

فراخوان مقاله با موضوع «نسخ خطی و کتاب‌های کمیاب»

میراث مکتوب – کنفرانس سالانه انجمن کتابداران دانشگاهی و تحقیقاتی (URLA 2014) فراخوان مقاله داد.

کنفرانس سالانه انجمن کتابداران دانشگاهی و تحقیقاتی(URLA 2014) امسال با محوریت موضوعی «مدیریت میراث فرهنگی و نهادهای حافظه فرهنگی»که در روزهای ۱۷ الی ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۴ برابر با ۲۱-۲۴ شهریور ۱۳۹۳، به میزبانی دانشگاه استاتبول در ترکیه برگزار خواهد شد، فراخوان مقاله داد.

امروزه فناوری های اطلاعاتی در هر دو سطح محلی و جهانی به سرعت در حال تکامل بوده و تأثیر قابل توجهی در بسیاری از حوزه ها داشته است. بدین ترتیب جوامع تحت تأثیر جهانی شدن بیش از پیش به سمت یکپارچگی متمایل هستند. این وضعیت موجبات تخریب میراث فرهنگی را فراهم می کند.

قابلیت های فنی برای فراهم نمودن دسترسی، سازماندهی و حفاظت از میراث فرهنگی، مدیریت کارآمد موقعیت ها و پروژه های مربوط به خدمات اطلاع رسانی خلاقانه که توسط نهادهای میراث فرهنگی مانند کتابخانه، آرشیو، و موزه ارائه می شود را می‌طلبد.

بر این اساس این همایش با هدف ترویج گفتمان بین دانشگاهیان، متخصصین، محققان، و سازمان هایی که در حوزه های کتابداری و اطلاع رسانی؛ هنر، علوم انسانی و علوم کاربردی به ارائه خدمات می پردازند، برگزار می‌شود. در این راستا، دانشگاهیان، متخصصین، پژوهشگران، ارائه دهندگان خدمات و تمامی افراد می توانند در این همایش شرکت کنند.

این همایش در ۴ حوزه موضوعی کلی فراخوان مقاله داد، که عبارت است از:

•مدیریت میراث فرهنگی و نهاد های حافظه فرهنگی؛
•نسخ خطی و کتاب های کمیاب؛
•آرشیوها؛
•موزه ها.

گفتنی است هر یک از حوزه های مذکور، شامل موضوعاتی فرعی می شود که علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موضوعات فرعی می توانند به سایت کنفرانس مراجعه نمایند.

لازم به توضیح است آخرین مهلت ارسال چکیده ۲۵ آوریل ۲۰۱۴ برابر با ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ است و اسامی نویسندگان مقالات پذیرفته شده ۳۰ می ۲۰۱۴ ( ۱ خرداد ۱۳۹۳) اعلام خواهد شد. آخرین مهلت ارسال مقالات کامل نیز ۴ جولای ۲۰۱۴ برابر با ۶ تیر ۱۳۹۳ خواهد بود.

علاقمندان جهت ارسال چکیده می‌توانند به آدرس http://unak2014.unak.org.tr/en/submissions [1] مراجعه نموده و پس از دانلود الگوی ارائه شده نسبت به ثبت نام از طریق سیستم مدیریتی کنفرانس اقدام نمایند.

[2]
[3]