- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

انتشار مجلد پنجم از زندگینامه علمی دانشوران

میراث مکتوب – زندگینامۀ علمی دانشوران شرح زندگی بیش از پنج‌ هزار دانشمند علوم دقیق را در دسترس اساتید، دانشجویان و دانش‌‌پژوهان قرار می‌دهد و آنان را با کوشش عظیمی که بزرگان علم برای پیشرفت آن کرده و رنجی که در این راه برده‌اند آشنا می‌‌سازد. بدین‌سان، هزاران سرمشق کار و کوشش در مقابل چشم جویندگان دانش و پویندگان راه تحقیق قرار می‌دهد.
این مجلد مانند سایر کتاب‌‌های این مجموعه حاصل کار گروهی تعدادی از پژوهشگران است و به دانشوران برجسته‌ علمی در حوزه‌های مختلف می‌پردازد.
شرح مختصر زندگانی علمی بیشتر از شش هزار مرد و زن از سراسر جهان در این اثر بیان شده است که در رشته اخترشناسی، پزشکی، روانشناسی، ریاضی، شیمی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، فلسفه و فیزیک فعالیت کرده‌اند.
پس از انتشار چهار مجلد از ترجمه‌ زندگی‌نامه‌ علمی دانشوران با ویراستاری و سرپرستی فریبرز مجیدی و احمد بیرشک، ترجمه‌ مجلد پنجم این مجموعه پس از درگذشت بیرشک (سال ۸۱)، به کوشش احمد آرام و دیگران منتشر شده است.
انتشارات علمی و فرهنگی به تازگی مجلد پنجم زندگی علمی دانشوران ایران را در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه در ۱۱۱۹ صفحه به بهای ۵۸۰۰۰۰ ریال منتشر کرده است.

[1]
[2]