- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

ششمین کارگاه نسخه ‌شناسی در کمبریج

میراث مکتوب – ششمین کارگاه آموزشی نسخه‌‌شناسی از سوم تا هفتم سپتامبر ۲۰۱۲(۲۰ تا ۲۴ شهریور ۱۳۹۱) در دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می‌ شود.
این کارگاه آموزشی به‌ صورت فشرده و کوتاه و مقدمه‌ ای بر نسخه‌شناسی اسلامی برگزار می‌ شود.
اتحادیه‌ نسخ خطی اسلامی به اتفاق بنیاد دانشنامه‌ اسلامی، کتابخانه‌ دانشگاه کمبریج، مرکز مطالعات اسلامی شاهزاده الولید بن طلال، دانشکده‌ مطالعات آسیایی و خاورمیانه‌ای دانشگاه کمبریج و دانشکده‌ پمبروک برگزار‌کننده‌ این کارگاه است.

موضوعات

در این دوره‌‌ آموزشی فشرده‌ پنج روزه، مطالعه جنبه‌های فیزیکی نسخه‌ی خطی معرفی می‌شود. سخنرانی ‌ها همراه با ارائه‌ فیلم و تصویر خواهد بود و حامیان نسخ خطی، ساختار دسته‌ بندی ورق ‌ها از لحاظ تا کردن، مدرج کردن و صفحه‌آرایی، صحافی، تذهیب و آرایه‌سازی، ابزار و مواد به‌کار رفته در کتاب‌سازی، فن‌آوری جدید در تجزیه و تحلیل علمی و بررسی خطوط نسخ خطی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

جلسات صبح‌ گاهی

این جلسات از ساعت ۹ تا ۵/۱۲ در دانشکده‌ مطالعات آسیایی و خاورمیانه‌ای دانشگاه کمبریج برگزار می‌شود. این سخنرانی ‌ها توسط استاد «فرانسوا دروشه » -رئیس مدرسه‌ مطالعات کاربردی عالی در پاریس و مؤلف کتاب «نسخه‌شناسی اسلامی: مقدمه‌ای به مطالعه‌ نسخ خطی نگاشته‌شده به خط عربی» ارائه می‌ گردد.

جلسات شامگاهی

سخنرانی ‌های بعد از ظهر از ساعت ۵/۷ تا ۵/۹ در سالن نیهون رم، دانشکده‌ پمبروک در کمبریج و توسط تعدادی از پژوهشگران و استادانی که با نسخ خطی کار می ‌کنند از جمله آنیتا چاودرای (هنرمند و آموزگار مستقل در تاریخ نقاشی‌ های نسخ خطی اسلامی و فن‌آوری‌های مرتبط)، فائوستینا دافیکار – آئرتز (استاد‌یار دانشگاه گوتنبرگ در شهر ماینز ) و کریستن رُز (معاون رئیس و مرمت‌گر در دپارتمان نسخ خطی و کتب چاپی در موزه‌ فیتز ویلیام در شهر کمبریج) و عده‌ای دیگر ارائه می ‌گردد.

هزینه‌ ها
کل کارگاه آموزشی

برای اعضای اتحادیه‌ نسخ خطی اسلامی: ۱۹۵ پوند (۶۷۷۲۳۵ تومان)
برای غیر اعضای اتحادیه‌ نسخ خطی اسلامی: ۲۱۵ پوند (۷۴۶۶۹۵ تومان)
سخنرانی‌های ویژه برای یک روز کامل
برای اعضاء: ۴۰ پوند (۱۳۸۹۲۰ تومان)
برای غیر اعضاء: ۵۰ پوند (۱۷۳۶۵۰ تومان)
شرکت فقط در سخنرانی‌های صبح‌گاهی یا شام‌گاهی
برای اعضاء: ۲۰ پوند(۶۹۴۶۰ تومان)
برای غیر اعضاء: ۲۵ پوند (۸۶۸۲۵ تومان)

ثبت ‌نام

برای ثبت ‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی زیر مراجعه فرمایید.
admin@islamicmanuscript.org
نشانی اینترنت:
http://www.islamicmanuscript.org/training/2012CodicologyShortCourse.html
مجید سائلی
majsaeli@yahoo.com
Faith & Fable; ISLAMIC MANUSCRIPTS FROM CAMBRIDGE UNIVERSITY LIBRARY

[1]
[2]