- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

خوی میزبان همایش بین‌المللی شمس و مولانا خواهد بود

میراث مکتوب- مدیر اجرایی همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: همزمان با ۷ مهر روز بزرگداشت شمس، همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

رضا جعفرپور، مدیر اجرایی همایش بین المللی شمس و مولانا گفت: هفتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا امسال همزمان با ۷ مهر روز ملی بزرگداشت شمس تبریزی عارف نامی ایران زمین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این همایش با حضور اندیشمندان و شمس و مولانا پژوهان کشورمان و کشور‌های اسپانیا، آمریکا، بنگلادش، لبنان، فرانسه و ترکیه به مدت یک روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری و ۳ روز با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و موسسه حکمت و فلسفه ایران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

جعفرپور افزود: برای این همایش تاکنون ۶۲ مقاله از ایران و خارج از کشور با موضوع شمس و مولانا ارسال شده است.

مدیر اجرایی همایش بین المللی شمس همچنین از برگزاری چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا در آبان ماه همزمان با هفته وحدت خبر داد و گفت: این جشنواره در ۳ بخش موسیقی، نقاشی و قصه‌گویی برگزار می‌شود.
جعفرپور تصریح کرد: در بخش موسیقی این جشنواره ملی از مجموع ۲۳۶ اثر رسیده به دبیرخانه آن ۱۴ اثر با رای هیئت داوران به مرحله اجرا و رقابت راه یافتند.

یادآوری می‌شود؛ بر اساس اسناد مورد تأیید محققان، بارگاه شمس تبریزی در خوی واقع شده و هفتم مهر در تقویم رسمی کشور به نام روز شمس ثبت شده است.

منبع: ایبنا

 

 

[1]
[2]