- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

فراخوان فصلنامۀ پژوهش‌های زبانی ـ ادبی قفقاز و کاسپین

میراث مکتوب- مرکز دائرة المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش‌های ایرانی و اسلامی) با همکاری دانشکدۀ شرق‌شناسی دانشگاه روسی ـ ارمنی (اسلاونی) کشور ارمنستان برای چاپ دومین شمارۀ فصلنامۀ تخصصی پژوهش‌های زبانی ـ ادبی قفقاز و کاسپین از استادان و پژوهشگران جهت ارسال مقاله دعوت به عمل آورد.

سیاست‌های مجله و محورهای مقالات

مجلۀ پژوهش‌های زبانی ـ ادبی قفقاز و کاسپین به مطالعۀ اشتراکات و پیوندهای زبانی و ادبی کشورهای قفقاز و مناطق جنوب و جنوب غربی دریای کاسپین (مازندران) اختصاص یافته است. البته گسترۀ پژوهشی این مجله، محدود به حوضۀ آبریز دریای کاسپین نخواهد بود؛ چه از نگاه ما و بر پایۀ قوانین زبان‌شناسی زبان‌های ایرانی، حوزۀ مطالعاتی دریای کاسپین، گسترۀ وسیعی از آذربایجان، طوالش، گیلان و گرگان تا سمنان را دربرمی‌گیرد. به همین سبب، کل این خطه و تمامی جمهوری‌های قفقاز شمالی و جنوبی و مناطق شمال غرب ایران، از جمله حوضۀ آبریز دریاچۀ ارومیه در محدودۀ مطالعات این مجله قرار می‌گیرد.

بنابراین همۀ مقالاتی که با رویکرد زبان‌شناختی نوشته شده باشند ـ اعم از مطالعات زبان و گویش، پژوهش‌های لغوی، فولکلور، جاینام‌شناسی و غیره ـ برای چاپ در این مجله مناسب خواهد بود. پژوهشگران محترم می‌توانند برای آگاهی از شیوۀ نگارش مقاله به راهنمای نگارش مقالات [1] مراجعه نمایند.

نشانی دفتر تهران: نیاوران، کاشانک، نرسیده به آجودانیه، شماره 210، مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی)

نشانی دفتر ایروان: خیابان هُوسِپ اِمین، شماره 123، دانشگاه روسی ارمنی (اسلاونی)، دانشکده شرقشناسی.

نشانی پست الکترونیکی: orientinstitute@rau.am [2]

Caspian.philology@gmail.com [3]

 

 

 

[4]
[5]