- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

برگزاری همایش «هزاره حضور حکیم ناصر خسرو قبادیانی در ری»

میراث مکتوب – همایش «هزاره حضور حکیم ناصر خسرو قبادیانی در ری» بنا به پیشنهاد سرای ایران شناسی در طرح از سرخس تا خوی برپا خواهد شد.

معرفی، نقد و بررسی زندگی، افکار و اندیشه های حکیم ناصرخسرو قبادیانی و انعکاس ری و شرایط تاریخی فرهنگی آن در سفرنامه ناصر خسرو از اهداف این همایش عنوان شده است.

همچین تمرین انشا و نویسندگی دانشجویان با رویکرد سفرنامه ناصرخسرو از دیگر اهداف همایش «هزارۀ حضور حکیم ناصرخسرو قبادیانی در ری» به شمار می رود.

سخنرانی دو تن از هیئت علمی کتابخانه و اسناد ملی جمهوری اسلامی ایران، رونمایی از تمبر یادبود، برگزاری نمایشگاه از سفرنامه، برگزاری کارگاه خوشنویسی از سفرنامه، نمایشگاه کتاب، مسابقه انشا نویسی و سفرنامه و طراحی تابلوی یادبود از برنامه های این همایش است.

علاقه مندان برای حضور در این همایش می توانند روز چهارشنبه 14 مهر از ساعت 9 الی 11 به دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید مفتح) واقع در شهرری، میدان معلم، خیابان میثم شمالی مراجعه کنند.

همایش یادشده به همت دانشگاه فرهنگیان پردیس مفتح شهرری، سارمان اسناد و کتابخانه ملی، سرای ایران شناسی، انجمن ایرانی تاریخ، انجمن خوشنویسان شهرری، ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ری برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

[1]
[2]