- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

برگزاری نشست رونمایی از کتاب «سکه‌های ایران در دوره اسلامی از آغاز تا برآمدن سلجوقیان»

میراث مکتوب – کتاب سکه‌های ایران در دورۀ اسلامی از آغاز تا برآمدن سلجوقیان تألیف دکتر حسن رضایی باغ‌بیدی که به تازگی منتشر شده است، در روز دوشنبه ۱۸اسفند سال جاری در کتابخانه و موزۀ ملی ملک رونمایی می‌شود.

در مراسم رونمایی از اثر تازۀ دکتر رضایی باغ‌بیدی، متخصص فرهنگ و زبان‌های باستانی که در روز دوشنبه ۱۸ اسفند ساعت ۱۵:۳۰ انجام می­گیرد، مؤلف به همراه دکتر رسول جعفریان استاد تاریخ دانشگاه تهران سخنرانی می کنند.

کتاب سکه های ایران در دوره اسلامی از آغاز تا برآمدن سلجوقیان، یک مقدمه و هفده فصل را دربردارد. مؤلف در مقدمۀ کتاب به معرفی کوتاهی از دانش سکه‌شناسی، تاریخچۀ ضرب سکه و چگونگی ضرب سکه در روزگار کهن می‌پردازد. شیوۀ ارایۀ مطالب در هر یک از فصل‌های کتاب بدینگونه است که نخست اطلاعاتی تاریخی متناسب با موضوع هر فصل داده می‌شود و سپس ویژگی‌های سکه‌های هر دوره مفصل و با ارایۀ تصاویر فراوان بیان می‌شود.

سازمان مطالعه و کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)، کتاب «سکه‌های ایران در دوره اسلامی از آغاز تا برآمدن سلجوقیان» تالیف دکتر حسن رضایی باغ‌بیدی را منتشر کرده است.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به کتابخانه و موزۀ ملی ملک به نشانی میدان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد مراجعه کنند.

منبع: کتابخانه و موزه ملک [1]

دربارۀ این کتاب بیشتر [2] بدانید.

[3]
[4]