- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

برگزاری دوره «آشنایی با روش تصحیح متون» در کتابخانه ملک

میراث مکتوب – تماشای کتابی خطی متعلق چند صد سال پیش که اکنون به دست ما رسیده است، چه در مجموعه‌های خانوادگی و شخصی چه در کتابخانه‌ها، لذت‌ بخش است؛ این که کاغذ آن دست‌ کم صد یا دویست یا شاید هفتصد سال پیشینه دارد، به خط یک کاتب یا خوش‌نویس بزرگ کتابت شده است یا دانشمند، حکیم یا ادیبی برجسته آن را تالیف کرده تا از پسِ روزگاران پرحادثه به دست آیندگان برسد، موضوعاتی جذاب به شمار می‌آیند. همه این‌ها به کنار، تصحیح این کتاب‌ها و نسخه‌ها برای پژوهشگران امروزی، موضوعی جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر است. با بهره‌گیری از دستاورد کوشش همین‌ها است که می‌توان از دروازۀ پیچیدگی‌ها و ظرایف نسخه‌ های خطی و متون کهن گذشت و با علوم و فنون ایرانیان در سده‌های گذشته آشنا شد. مؤسسه کتابخانه و موزۀ ملی ملک با همین هدف، یک دوره آموزشی آشنايي با شیوه تصحيح متون برگزار می‌کند.



دورۀ آموزشی «آشنايي با روش تصحيح متون» با تدریس «دکتر سيدمحمدمنصور طباطبایی» نسخه‌شناس و استاد دانشگاه تهران با آغاز فصل زمستان 1393 خورشیدی در هشت جلسه در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.


دوستداران آشنایی با روش‌های تصحیح متون می‌توانند با تماس با شماره تلفن 66700878 (بخش پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک) در این دوره آموزشی ثبت نام کنند.


منبع: کتابخانه و موزۀ ملی ملک


 

[1]
[2]