- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

پرواز لاهوتی؛ یادنامۀ زنده یاد استاد حسن لاهوتی

ميراث مكتوب – یادنامۀ زنده یاد استاد حسن لاهوتی با عنوان «پرواز لاهوتی» به کوشش رضا افضلی از سوی نشر آهنگ قلم منتشر شد

مقدمۀ این کتاب به مطالبی با عناوین «نقش آسمانی نگاه» از دکتر محمدجعفر یاحقی، «یادداشتی بر پرواز لاهوتی» از رضا افضلی و فراقنامۀ همسر فاطمه (فریده) لاهوتی اختصاص دارد.

بخش نخست این اثر با عنوان «زیستن لاهوتی» به سرگذشت نامۀ زنده یاد استاد حسن لاهوتی، بازتاب درگذشت استاد لاهوتی در رسانه ها می‌پردازد.

بخش دوم با عنوان «لاهوتی و سروده های او و دیگران» به سروده های شاعران در ستایش و سوگ استاد حسن لاهوتی، به مقالات و یادداشت هایی دربارۀ لاهوتی اختصاص دارد.

از کسانی که در این بخش دربارۀ زنده یاد استاد حسن لاهوتی مطلب نوشته اند می توان به استاد احمد دامغانی با عنوان «مترجم آمین و نویسندۀ شیرین بیان و توانا»، محمد استعلامی با عنوان «آینۀ جان نیست الا روی یار»، عبدالله کوثری با عنوان «یادی از دوست و همکارم حسن لاهوتی» و محمدحسین ساکت با عنوان «خدمات لاهوتی به ادبیات فارسی» اشاره کرد.

حسین جبروتی، رضا دبیری جوان، راضیه غراب، محمد رحیمی، حسین علی یوسفی، مهران اخوان، مهدی کهیازی، ضیاء الدین صمدانی، بهمن شهری و محمدتقی منشی طوسی از دیگر پژوهشگران و کارشناسانی که در این مجموعه یادداشت و مطلب نوشته اند.

پرواز لاهوتی؛ یادنامۀ زنده یاد استاد حسن لاهوتی به کوشش رضا افضلی در 224 صفحه، شمارگان 1000 نسخه، قطع وزیری، بهای 150000 ریال از سوی نشر آهنگ قلم در سال 1393 منتشر شده است.

[1]
[2]