- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

برگزاری دوره‌های آزاد تاریخ و فلسفه علم در پژوهشکده تاریخ علم

میراث مکتوب – دوره های آزاد تاریخ و فلسفۀ علم در پژوهشکدۀ تاریخ علم دانشگاه تهران برگزار می شود. این دوره ها به آشنایی با «تاریخ و فلسفۀ نجوم» و «درآمدی بر فلسفۀ علم معاصر» اختصاص دارد.

دورۀ «آشنایی با تاریخ و فلسفۀ نجوم» در چهار جلسه، یکشنبه ها از هفتم اردیبهشت تا چهارم خرداد سال جاری از ساعت ۱۷ الی ۱۹ برگزار خواهد شد.

در این دوره، دکتر امیرمحمد گمینی از پژوهشکدۀ تاریخ علم به صحبت دربارۀ موضوعاتی چون مبانی نجوم کروی و سیاره ای، نجوم در ایران و بابل باستان، مدل های سیاره ای یونانی، کیهان شناسی هندسی در دورۀ اسلامی و جنبه های فلسفی نجوم یونانی در ایران و اسلام می پردازد.

«درآمدی بر فلسفۀ علم معاصر» موضوع دیگر این دوره ها است و در آن مباحثی چون نظریات علمی، معناشناسی و تأیید تجربی، علم از منظر پوزیتیویست های منطقی، ملاک های تشخیص علم از شبه علم، ابطال گرایی، انقلاب های علمی و تأیید نظریات علمی مطرح می شود. مدرس این دوره دکتر کیوان الستی از مؤسسۀ پژوهشی حکمت و فلسفۀ ایران است.

این دوره در چهار جلسه دوشنبه ها از تاریخ ۸ اردیبهشت تا ۵ خرداد برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام این دوره ها تا ششم اردیبهشت ماه سال جاری است و هزینۀ ثبت نام هر کارگاه ۴۰۰۰۰ تومان و برای دانشجویان دانشگاه تهران ۳۰۰۰۰ تومان اعلام شده است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شمارۀ ۸۸۹۹۳۰۱۶تماس بگیرند.

پژوهشکدۀ تاریخ علم دانشگاه تهران در خیابان انقلاب، ضلع شرقی دانشگاه تهران، خیابان قدس، کوچه بهنام شمارۀ ۲۳ ، طبقۀ پنجم واقع است.

[1]
[2]