- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

فراخوان چهارمین هم‌اندیشی زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای

میراث مکتوب – چهارمین هم‌اندیشی زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای (زبان و مطالعات اجتماعی و فرهنگی) چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ از سوی گروه زبان‌شناسی دانشکده‌ ادبیات دانشگاه الزهرا، انجمن زبان‌شناسی ایران و انجمن دانشجویی زبان‌شناسیِ دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

پس از برگزاری سه هم‌اندیشی درباره‌ مطالعات بینارشته‌ای زبان‌شناسی (دوره‌ی یکم و دوم درباره‌ی ادبیات و هنر، و دوره‌ی سوم درباره‌ی مطالعات اجتماعی و فرهنگیِ زبان)، گویی می‌توان از نهادی سخن گفت که می‌تواند تداوم‌بخش این مطالعات باشد. پس از پایان‌یافتنِ هم‌اندیشی سوم، به نظر رسید هنوز نیاز است در مجالی دیگر، این بحث ادامه پیدا کند. از این رو، گروه زبان‌شناسیِ دانشکده‌‌ی ادبیاتِ دانشگاه الزهرا‌، با امید به یاری انجمن زبان‌شناسی ایران، و انجمن دانش‌جویی زبان‌شناسیِ دانشگاه الزهرا «چهارمین هم‌اندیشیِ زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای: زبان و مطالعات اجتماعی و فرهنگی» را در روز چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۹ و ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، با محورهای ذیل، در دانشگاه الزهرا، در سطح بین‌المللی برگزار خواهد کرد:

محورها:

زبان و هویت (فردی، جنسی، قومی، ملی، سنی، …)

زبان و زندگی روزمره

زبان و دیگر نظام‌های نشانه‌ای در موقعیت‌های اجتماعی

گفتنی است مقاله‌ها می‌تواند از هر حوزه و نظرگاهی، و بر مبنای هر نظریه‌ای در ارتباط با زبان و محورهای یادشده ارائه گردد.

اعضای هیأت علمی:

دکتر یحیی مدرسی تهرانی، دکتر افخمی، دکتر احمد پاکتچی، دکتر ویدا شقاقی، دکتر فریبا قطره، دکتر ماندانا نوربخش، دکتر آزیتا عباسی، دکتر فرهاد ساسانی.

دبیر علمی: دکتر فرهاد ساسانی

تاریخ‌های مهم

* آخرین مهلت ارسال چکیده‌ی مقاله: ۲۰ فروردین ۱۳۹۳؛ چکیده حداکثر در ۲۵۰ واژه در محیط وورد، همراه با عنوان، کلیدواژه‌ها، نام و عنوانِ نویسنده(گان)؛ ایمیل و تلفن همراه.

* اعلامِ نتیجه‌ی بررسی چکیده‌ها حداکثر تا پایان خرداد ۱۳۹۳٫

* آخرین مهلت ارسال اصل مقاله: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳؛ الگوی مقاله برای پذیرفته‌شگان ارسال خواهد شد.

* زمان برگزاری هم‌اندیشی: چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۹ و ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

* محل برگزاری هم‌اندیشی: تهران- ونک- میدان شیخ بهایی- دانشگاه الزهرا- تالار دکتر تورانی

* علاقه مندان برای شرکت در این همایش باید مقالات خود را به آدرس zabaan.alzahra.4@gmail.com ارسال کنند.

برگزیده‌ مقاله‌ها دو هم‌اندیشی یکم و دوم در سال ۱۳۸۹ با عنوان مقالات نخستین و دومین هم‌اندیشی زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای: ادبیات و هنر به کوشش فرهاد ساسانی توسط انتشارات فرهنگستان هنر، و مقاله‌های سومین هم‌اندیشی با عنوان سومین مقالات هم‌اندیشی زبان‌شناسی و مطالعات بینارشته‌ای: طبان و مطالعات اجتماعی و فرهنگی به کوشش فرهاد ساسانی در سال ۱۳۹۲ توسط انتشارات نویسه به چاپ رسیده است.

[1]
[2]