- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

میزگرد «آثار و پیامدهای سرقت علمی و راه‌های جلوگیری از آن»

میراث مکتوب – میزگرد تخصصی «آثار و پیامدهای سرقت علمی و راه‌های جلوگیری از آن: پایان‌ نامه‌ها و رساله‌ها» روز سه شنبه ۲۰ اسفندماه در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.

در این سمینار دکتر سیروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دکتر فریبرز درودی، سرپرست مرکز اطلاعات و مدارک علمی پژوهشگاه، سید ابراهیم عمرانی، دبیر و نایب رئیس شورای سیاست‌گذاری و تامین منابع علمی، دکتر داریوش مطلبی، معاون فناوری خانه کتاب ایران و استاد دانشگاه، دکتر صفر بیگ‌زاده، وکیل دادگستری و دکتر قاسم خادم رضوی، دکترای تخصصی حقوق و عضو هیئت پژوهشگاه حضور دارند.

محورهای اصلی مطرح در این میزگرد عبارت است از:

•اهمیت جلوگیری از فروش و سرقت علمی پایان‌نامه‌ها

•دلایل روی‌آوری به فروش و سرقت علمی پایان‌نامه‌ها/ آسیب‌شناسی

•راهکارهای موجود و میزان تأثیر آنها در بازدارندگی فروش و سرقت علمی

•راهکارهای پیشنهادی برای اثربخشی بیشتر در کاهش تخلفات اخلاقی

گفتنی است، بر اساس بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۸۶، کلیه دانشگاه ها و موسسات وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظفند، یک نسخه از پایان نامه‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را پس از انجام دفاع و اصلاح نهایی دانشجو به پژوهشگاه علوم و ناوری اطلاعات ایران تحویل نمایند.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران، این سمینار روز، سه شنبه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۴ تا ۱۷در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران واقع در خیابان انقلاب، نبش فلسطین، شماره ۱۰۹۰ برگزار می‌شود.

منبع خبر: لیزنا

[1]
[2]