- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

معرفی و بررسی کتاب «رده‌شناسی زبانهای ایرانی»

میراث مکتوب – مجموعه دوجلدی رده‌شناسی زبانهای ایرانی، جلد ۱و ۲ پس از مدتهای مدید شرح مفصلی از پژوهشهای اخیر در رده‌شناسی زبان را، با به خدمت گرفتن مواد زبانی روشنگر از زبان فارسی و دیگر زبانهای ایرانی ایران و خارج از ایران به خوانندگان فارسی‌زبان، ارائه می ‌کند.
رده‌ شناسی زبان در چند دهه اخیر به منزله رویکردی قوی و مستقل به زبان، با بذل توجه دقیق هم به ویژگیهای جزئی زبانهای خاص و هم به الگوهای کلی‌ای که در بین زبانها دیده می‌شوند، ظاهر شده است.
این رویکرد در خصوص همگانیهای زبانی دست به تعمیم می‌زند و در عین حال شرح نظام‌ مندی از گوناگونی زبانی به دست می‌دهد. استاد محمد دبیرمقدم متخصص پیشتازی است در سطح جهانی در به کاربستن رده‌شناسی زبان به زبانهای ایرانی، و کتاب او که دیری انتظارش می‌رفت به طور تحسین ‌برانگیزی این هدف را برآورده می‌کند.
این اثر دو جلدی که حاصل سالها تحقیق و پژوهش مؤلف آن، درباره رده‌شناسی زبانهای ایرانی است به تازگی از سوی انتشارات سمت منتشر شده است.
در جلسه نقد و بررسی کتاب «رده شناسی زبانهای ایرانی» استادانی همچون دکتر علی‌ اشرف صادقی، دکتر حسن رضایی باغ‌ بیدی و دکتر محمد راسخ ‌مهند به بررسی ویژگی ها و نوآوری های به‌ کار رفته در تدوین این کتاب خواهند پرداخت.
این جلسه در روز یکشنبه ۲۴ آذرماه سال جاری از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در محل سازمان مطالعه و تدوین (سمت) واقع در بزرگراه جلال‌ آل ‌احمد، غرب پل یادگار امام (ره)، برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه ‌مندان آزاد است…………………………………………………..

نظر کاربر: خرم هاشمی
یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ – ۱۸:۴۳

سلام. از کدام کتابفروشی این کتاب ارزشمند دکتر دبیر مقدم را می توانم تهیه کنم؟ متشکرم هاشمی از تالش.

پاسخ مرکز پژوهشی میراث مکتوب: ناشر این کتاب انتشارات سمت است که فروشگاه آن در تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، شماره ١٠٧، تلفن: ۶۶۴١٧٨۵٧ واقع است.

[1]
[2]