- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

شب محمدتقی دانش‌پژوه

میراث مکتوب – شب «محمدتقی دانش‌پژوه» با سخنرانی استاد سید عبدالله انوار، نوش‌آفرین انصاری، کامران فانی، اکبر ایرانی، فریبا افکاری، محمد دانش‌پژوه و قدرت‌الله پیشنماززاده برگزار می‌شود و در این شب سخنرانان دربارۀ وجوه گوناگون زندگی استاد دانش پژوه سخن خواهند گفت.
محمدتقی دانش‌پژوه متولد ۱۲۹۰ در آمل است که تحصیلات خود را نزد پدرش که یکی از مجتهدان و تحصیل کردگان نجف بود به پایان رساند و در قم و در تهران نزد آیات عظام مرعشی نجفی ، میرزا ابوالفضل گلپایگانی، میرزا هاشم آملی، میرزا مهدی آشتیانی و سید محمد مشکوه به تکمیل تحصیلات خود پرداخت و در ۱۳۲۰ از دانشگاه تهران لیسانس گرفت و در دانشگاه به همراه ایرج افشار ، زریاب خویی و منوچهر ستوده به خدمتگزاری فرهنگ ایران پرداخت.
از استاد دانش پژوه ۵۰ اثر در حوزۀ تألیف و تصحیح و ۳۰۰ مقاله به یادگار مانده است. دکتر دانش پژوه در ۲۷ آذر ۱۳۷۵ در تهران چشم از جهان فروبست و کتابخانه شخصی خود را به مجموعه کتابخانه زنده یاد مینوی اهدا کرد. و افتتاح کتابفروشی آینده وابسته به بنیاد موقوفات، با حضور دکتر سید مصطفی محقق داماد، ریاست شورای تولیت بنیاد موقوفات افشار از دیگر برنامه های جانبی این شب خواهد بود.
شب محمد تقی دانش پژوه با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ملت، دایره العمارف بزرگ اسلامی، بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار، گنجینه پژوهشی ایرج افشار و میراث مکتوب برگزار می‌شود.
این مراسم روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه سال جاری ساعت ۱۷ در کانون زبان فارسی به نشانی خیابان ولعیصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره ۱۲، برگزار می‌شود.

[1]
[2]