- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

کتاب «ابن ‌سینا پژوهی» در راه کتابفروشی‌ها

میراث مکتوب – کتاب ابن ‌سینا پژوهی به کوشش فاطمه فنا گردآوری و تا پایان دی ماه منتشر خواهد شد. این اثر در معرفی شخصیت علمی ابن ‌سینا تنها به دانش فلسفه اکتفا نکرده است و مواردی همچون تعلیم و تربیت، پزشکی، تاریخ علم و موسیقی را نیز در برمی‌گیرد.

ابن ‌سینا پژوهی اثری ۸۵۶ صفحه‌ای و دربردارنده مجموعه‌‌ی از مقالات، مشتمل بر گفت ‌و گو، مقالات تألیفی، ترجمه، تصحیح متون و نسخه ‌شناسی است. در میان برخی از مقالات تألیفی و ترجمه‌ها نیز مطالعات تطبیقی و مقایسه‌ای انجام شده است و از جنبه موضوعی هم، مقالات به پنج دسته همچون: فلسفه، منطق، عرفان، پزشکی و موسیقی تقسیم شده‌اند.

کتاب ابن ‌سینا پژوهی به قلم گروهی از پژوهشگران حوزه‌های کتابشناسی، منطق، فلسفه، عرفان، تعلیم و تربیت، پزشکی و تاریخ علم و موسیقی در معرفی اندیشه‌ها و آثار شیخ الرئیس ابوعلی سینا تدوین شده است و ده بخش با عنوان‌های «شرح حال و آثار»، «گفت و گو»، «منطق»، «فلسفه»، «عرفان»، «تعلیم و تربیت»، «پزشکی»، «موسیقی»، «نسخه ‌شناسی» و «مطالعات تطبیقی» و در پایان کتاب نیز فهرست انگلیسی مقالات، مقدمه انگلیسی و چکیدۀ انگلیسی مقالات را شامل می‌شود.

این اثر بعد از حدود یک سال و نیم کار، از فراخوان مقاله تا دریافت، هماهنگ سازی، ویرایش و صفحه‌آرایی، چاپ و نشر، به کوشش فاطمه فنا گردآوری شد و تا پایان دی ماه از سوی انتشارات خانۀ کتاب روانه بازار نشر می‌شود.

[1]
[2]