- مؤسسه پژوهشی میراث مکتوب - https://mirasmaktoob.com -

انتشار میراث تشیع و ایران در نیویورک

میراث مکتوب – مجموعه مقالات میراث تشیع و ایران در نیویورک منتشر شد.

این کتاب مشتمل بر ۱۲ مقاله از صاحب نظران و مؤلفان شیعی و غیرشیعی است. این کتاب توسط انتشارات امریکایی GSP و رایزنی فرهنگی نیویورک به جامعه علمی فرهنگی امریکا عرضه شده و دارای مشخصات کتابخانه کنگره و در سایت آمازون [1] هم قابل دسترس است.

هدف اصلی کتاب پرداختن به استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فکری و نظری و عملی تشیع در پی‌ریزی نظام های سیاسی فرهنگی است. این کتاب درواقع به نوعی پاسخ به سوالات انبوه دانشجویان و اهل قلم امریکایی پیرامون ماهیت سیاسی و فرهنگی تشیع است.

رهیافت اصلی کتاب معرفی نظام و الگوی گفتمان شیعه متبلور در نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر چه در بخشی از کتاب به سنت ها و میراث تمدنی شیعه در طول تاریخ می‌پردازد اما هسته اصلی کتاب ارائه الگوی مترقی شیعه در دنیای معاصر و کنونی است.

در این کتاب خواننده به مطالعه مقالاتی از مولفانی همچون دکتر محمود ایوب استاد دانشگاه تمپل، دکتر لیاقت تکیم استاد دانشگاه مک مستر کانادا، دکتر حبیبه رحیم استاد دانشگاه سنت جونز نیویورک، دکتر محمدباقر خرمشاد ریاست محترم سازمان فرهنگ، داگلاس هاستتر رییس کلیسا و دفتر منونایت نیویورک، دکتر ادریس حمید استاد دانشگاه کلرادو، دکتر محمدرضا دهشیری معاون محترم پژوهشی سازمان فرهنگ، دکتر رندی پال رییس مؤسسه دیپلماسی دینی امریکا، دکتر جونگ استاد کالج موریوان پنسیلوانیا , دکتر لیو از دانشگاه پکن و محسن اسلامی رایزن فرهنگی می‌پردازد.

شایان ذکر است این کتاب با نام انگلیسی :SHIA TRADITION AND IRAN : CONTEMPORARY GLOBAL PERSPECTIVES ودر ۲۹۹ صفحه منتشر شده است. این کتاب همچنین توسط ناشر و همچنین رایزنی در امریکا توزیع می شود.

[2]
[3]